پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1400 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 100452

توسعه گردشگری توسعه پایدار یاسوج را بهمراه دارد

کاندیدای انتخابات ششم شورای اسلامی یاسوج تاکیدکرد که مدیریت شهری باید بفکر تقویت و توسعه بخش گردشگری این شهر بوده تا با تقویت این بخش بتوان شاهد توسعه پایدار شهری بود.

توسعه گردشگری توسعه پایدار یاسوج را بهمراه دارد

کاندیدای انتخابات ششم شورای اسلامی یاسوج تاکیدکرد که مدیریت شهری باید بفکر تقویت و توسعه بخش گردشگری این شهر بوده تا با تقویت این بخش بتوان شاهد توسعه پایدار شهری بود.

” محمدرضا جلیل فر” به رسانه ها گفت: شهر یاسوج دارای اماکن متعدد بالقوه و بالفعل گردشگری بوده که باید مدیریت شهری در سال های آینده از حیث زیرساختی این اماکن را تقویت و گسترش دهد.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع توسعه پایدار، فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای کلان شهرها بوجود آورده است، اظهارداشت: این صنعت در ساختارهایِ فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عصر پسامدرن در جامعه حال حاضر شهری ایران بسیار با اهمیت است.

این فعال فرهنگی – سیاسی گفت: امروزه گسترش فضاهای باز جمعی و ایجاد مراکز فراغتی و تفریحی مُدرن یکی از اهداف مهم برنامه ریزان مدیریت شهری در حوزه گردشگری شهری است و توسعه گردشگری شهری با ارتقای ابعاد کمی و کیفی با حداکثر بازده، یکی از مهترین فعالیت های عمده مدیریت اجرایی شهرها است.

جلیل فر ، وجود جاذبه های متنوع در شهریاسوج چون اماکن تاریخی، فضاهای سبز، مراکز فرهنگی امکانات ورزشی، تسهیلات مهمان نوازی، مراکز خرید و بازارها را جزء پارامترهای مهم شکل گیری گردشگری شهری برشمرد.

وی با بیان اینکه منظور از گردشگری شهری پایدار، حفظ ویژگی ها و خصایص جامعه محلّی و حفاظت و ارتقای ابعاد مختلف محیط شهری، محیط انسان ساخت، طبیعی و فرهنگی است، تصریح کرد: به منظور پایداری شهر و کارکرد گردشگری آن، سرمایه های اجتماعی، فیزیکی و فرهنگی یاسوج را باید به گونه ای پایدار برای توسعه گردشگری شهری مورد استفاده قرار داد.

کاندیدای انتخابات ششم شورای شهر یاسوج گفت: برای تقویت زیرساخت های گردشگری در این شهر اگرچه شهرداری با مشکلات اعتباراتی و امکاناتی مواجه بوده اما امیدواریم در سال های آینده با تخصیص اعتبارات کلان از سوی دولت شاهد گسترش چشمگیر تقویت زیرساخت های گردشگری باشیم.

جلیل فر تاکیدکرد: توسعه گردشگری شهری آثار مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به دنبال دارد و ایجاد تعادل در این زمینه، به گونه ای که آثار مثبت بیش از آثار منفی باشد، نیازمند اتخاذ سیاست های مدیریتی قوی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت