پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 تیر 1400 ساعت 18:04:: شناسه خبر: 101246

کمک ۵ میلیارد تومانی به ایتام کهگیلویه و بویراحمد

حامیان ایتام و محسنین کمیته امداد، در سه‌ماهه اول سال جاری ۵ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند

به گزارش  صدای جنوب ، مدیرکل کمیته امداد این استان با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از موفق‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای کمک به این قشر از جامعه هدف است، گفت: ۸۴۶۶ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های این نهاد در استان بهره‌مند هستند که از این تعداد ۲۷۴۱ نفر یتیم و مابقی فرزند محسنین اند.
قباد مبشری بابیان اینکه فرزندان ایتام کودکانی هستند که از نعمت پدر محروم‌اند، افزود: محسنین شامل فرزندان مددجوی دارای سرپرست است، که پدر خانواده به دلیل کهولت سن، بیماری و ازکارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
وی اضافه کرد: به همت خیران و حامیان نیکوکار، از مجموع ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ۸۴۶۱ نفر دارای حامی و تنها ۵ یتیم و فرزند محسنین بدون حامی داریم.
مبشری تعداد حامیان طرح اکرام ایتام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را ۱۰۵۵۱ نفر عنوان و بیان کرد: ۸۷۴۱ نفر از این حامیان فعال و ماهیانه کمک‌های خود را برای فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ۸۵۳ نفر از حامیان طرح اکرام ایتام استان در سال جاری جذب‌شده‌اند، بیان کرد: حامیان ایتام در سه‌ماهه اول سال جاری پنج میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود به‌صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده‌اند.
مبشری به سرانه کم ایتام و فرزندان محسنین در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: سرانه ماهیانه ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۳۹۴ هزار تومان و سرانه محسنین ۲۷۷ هزار تومان است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حمایت از ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد گفت: متقاضیان نیکوکار می‌توانند برای سرپرستی ایتام و فرزندان محسنین این نهاد به سایت اکرام و محسنین به آدرس ekram.emdad.ir اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه کمک‌های اهدایی حامیان برای رفع نیاز‌های تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود، افزود: شماره‌گیری #۰۷۴*۸۸۷۷* با تلفن همراه را از دیگر راه‌های کمک‌رسانی به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد اعلام کرد.
مبشری بابیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نیکوکاران می‌توانند با روش‌های نوین الکترونیکی حامی طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد شوند، تصریح کرد: خیران با ارسال عدد یک (۱) به سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳ و متعاقب آن ارسال کد ۰۷۴ نیز می‌توانند در خصوص پیوستن به جمع حامیان ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام آمادگی کنند.
وی ادامه داد: پس‌ازاین اقدام خیران نیکوکار، امدادگران کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سریع‌ترین زمان ممکن با آن‌ها تماس گرفته و در خصوص نحوه یاری‌رسانی به ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین آنان راهنمایی می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت