پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 دی 1395 ساعت 11:10:: شناسه خبر: 10229

اولین مسجد جامع کهگیلویه واولین پایگاه مقاومت مردمی استان بازسازی می شود

مسجدصاحب الزمان ( عج )سوق اولین پایگاه مقاومت استان در اعزام نیروهای رزمنده به جبهه های جنگ حق علیه باطل وهمچنین نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در این شهر بالای ۷ هزار نفری داشته و همیشه محل عبادت خداجویان و دینداران بوده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

اولین مسجد جامع شهرستان واولین پایگاه مقاومت مردمی استان کهگیلویه وبویراحمد بازسازی می شود.

به گزارش صدای جنوب،جلسه ای به منظور هماهنگی در خصوص بازسازی مسجد جامع صاحب الزمان( عج ) شهرسوق با حضور جمع کثیری از معتمدین محلی،متنفذین،شورای اداری بخش سوق ، حاج آقا کیانی امام جمعه این شهر،خانواده معظم شهدا ،حاج آقا حسینی طلب ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ،قباد پور ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه برگزار گردید.
ابتدا حجت الاسلام کیانی امام جمعه این شهر ضمن عرض خیرمقدم و تقدیر و تشکر از بانیان جلسه ،توضیحات مختصری در خصوص امر بازسازی مساجد ارائه و خواستار همکاری همه جانبه عموم مردم در این امر خیر شدند. در ادامه قباد پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه، آمادگی خود و اداره متبوع را جهت امر بازسازی اعلام و تصریح کرد از هیچ تلاش و کوششی در راستای این امر خیر دریغ نخواهد نمود.
پس از ایشان ،آیت الله شجاعت از هیات امنای مسجد گزارشی از روند ساخت اولیه مسجد و بازسازی های متعدد آن در طول سالهای پس از انقلاب ارائه نموده و از همه کسانی که تاکنون همکاری بی شائبه ای در امورات مختلف مسجد داشتند تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه تعدادی از معتمدین و حاضرین در جلسه،به ارائه پیشنهادات و راهکارها پرداخته و آمادگی خود را در راه بازسازی مسجد اعلام نمودند.
لازم به یاداوری است مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر سوق که بوسیله مصالح ابتدایی گچ و سنگ ساخته شده و توسط تعدادی از علمای اعلم استان خوزستان و فرزند خلف آیت الله بهبهانی کلنگ زنی ودرسال ۱۳۴۷ افتتاح شده بود ،با عنوان اولین مسجد شهرستان ودومین مسجد ساخته شده درسطح استان شناخته می شود.

این مسجد اولین پایگاه مقاومت استان در اعزام نیروهای رزمنده به جبهه های جنگ حق علیه باطل وهمچنین نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در این شهر بالای ۷ هزار نفری داشته و همیشه محل گردهمایی خداجویان و دینداران بوده است.

کیومرث دوستکام خبرنگار شهر سوق

img_20161223_144831img_20161223_144841 img_20161223_144827 img_20161223_144814 img_20161223_144819 img_20161223_144823

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت