پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 تیر 1400 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 102863

آغاز طرح مطالعات توسعه خوشه گلخانه‌ای

طرح مطالعات توسعه خوشه گلخانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش صدای جنوب معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در نشست کارگروه توسعه اقتصادی گفت: ۹۷ طرح گلخانه‌ای در وسعت ۳۵ هکتار در استان وجود دارد که با اجرای این طرح زمینه سازی برای ایجاد اشتغال، فرآوری محصولات، ارزش افزوده و صادرات فراهم می‌شود.

حشمت اله صمیمی دوست افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در حوزه گلخانه‌ای استان، باید برنامه‌های توسعه‌ای برای بهبود کیفیت و کمیت اجرا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تلاش برای رشد صادرات محصولات در استان تاکید و بیان کرد: با توسعه کشت گلخانه‌ای و توسعه محصولات خوشه گلخانه‌ای در تمام فصول سال تداوم کار و تولید محصول وجود دارد.صمیمی دوست فرآیند پیاده سازی و توسعه طرح خوشه گلخانه‌ها را با مشارکت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اقتصادی و مرتبط در استان ضروری بیان کرد و گفت: تاکنون۱۳خوشه کسب و کار بین دستگاه‌های اجرایی شناسایی و مطالعات امکان سنجی پنج خوشه نیز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: فرآیند پیاده سازی و توسعه خوشه محصولات گلخانه‌ای در استان با راهبری مشاور و یا عامل توسعه CDA بین سه تا پنج سال انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برنامه‌های پشتیبانی و حمایتی برای عملیاتی و اجرای این طرح بعد از تصویب در شورای راهبری خوشه، مرکب از نمایندگان ناظر فنی، کارگزار و نهاد‌های متولی و تشکل‌های بخش خصوصی انجام می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت