پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 تیر 1400 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 102923

امسال در بحث تخصیص اعتبار برای تامین امکانات مربوط به اطفای حریق در استان توجه ویژه می شود/ موافقت منصور با پیشنهادات کلانتری جهت درج در سند حفاظت از جنگل های کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توجه ویژه معاون وزیر جهاد کشاورزی برای تخصیص امکانات و اعتبار مربوط به اطفای حریق در حوزه جنگل ها و مراتع استان خبر داد.

امسال در بحث تخصیص اعتبار برای تامین امکانات مربوط به اطفای حریق در استان توجه ویژه می شود/ موافقت منصور با پیشنهادات کلانتری جهت درج در سند حفاظت از جنگل های کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توجه ویژه معاون وزیر جهاد کشاورزی برای تخصیص امکانات و اعتبار مربوط به اطفای حریق در حوزه جنگل ها و مراتع استان خبر داد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفتگو کرد‌.

استاندار در این دیدار ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت جنگل ها و مراتع استان و شرایط اقلیمی و خاص استان ارائه کرد.

وی، اظهار داشت: با اشاره به آمار موجود تجهیزات و امکاناتی که در ۲ سال اخیر توزیع شد از جمله دمنده و تجهیزات شخصی اطفای حریق و مقابله با آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع نزدیک به ۱۰ برابر ادوار گذشته از سوی استان و سازمان جنگل ها به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

کلانتری تاکید کرد: باید تلاش شود این امکانات با توجه به شرایط خاص و وضعیت توپوگرافی استان و صخره ای و کوهستانی بودن کهگیلویه و بویر احمد افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان در این دیدار به صورت ویژه از رئیس سازمان جنگل های به جهت نگاه و توجه خاص به استان کهگیلویه و بویراحمد و اختصاص تجهیزات و امکانات ویژه و مورد نیاز در دو سال اخیر تقدیر کرد.

کلانتری خواستار توجه به مشارکت جوامع محلی و گروه های بهره بردار آموزش دادن به آن ها، مجهز نمودن نیروها به امکانات و تجهیزات روز، مشارکت بیشتر سازمان های مردم نهاد، استفاده از تکنولوژی نوین، استفاده از پهپادهای مخصوص و سیستم هشدار دهنده هوشمند و پیش بینی این موارد در سند حفاظت از جنگل های کشور شد.

مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و توجه وی به این موضوع مهم به صورت ویژه تقدیر کرد.

رئیس سازمان جنگل ها همچنین از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و اقدامات سریع و به موقع و میدانی مدیران استان در راستای حفاظت از جنگل ها قدردانی کرد و گفت: تعامل میان مردم و مسئولان استان در آتش سوزی ها شایسته تقدیر است.

وی، افزود: این تعامل در سطح کشور در بحث اطفای حریق و کمک برای مهار آتش سوزی ها بی نظیر و قابل تقدیر است.

منصور، بیان کرد: در این آتش سوزی های اخیر مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک الگو برای سایر استان ها مورد توجه قرار گرفتند که این گونه با تعامل و اتحاد میان مردم و مسئولان به جنگ با آتش رفتند.

وی، ابراز کرد: براساس این دو آمار استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ توزیع و تحویل امکانات و تجهیزات به صورت ویژه مورد توجه قرار داده ایم و سهم دوبرابری درتحویل تجهیزات به استان اختصاص داده ایم.

منصور، تصریح کرد: این روند کمک ها کماکان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است پیشنهادات استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای درج در سند ملی مورد استقبال رئیس سازمان جنگل ها قرار گرفت.

وی این پیشنهادات را کارشناسی شده و حائز اهمیت عنوان کرد.

منصور شرایط و وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را شرایطی خاص ارزیابی کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سخت گذر است و امدادرسانی، ارسال نیرو و تجهیزات برای مهار آتش به آن به نسبت به سایر استان ها سخت تر است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی از دغدغه های استاندار کهگیلویه و بویر احمد تشکر کرد و گفت: تلاش می شود امکانات درخور توجه و برای رفع نیاز استان حتما به کهگیلویه و بویراحمد ارسال شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت