پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مرداد 1400 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 102985

نماز جمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمن

امام جمعه یاسوج گفت: نماز عبادی و سیاسی جمعه عامل بازدارنده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی است.

به گزارش  صدای جنوب ، امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز این هفته گفت: ۵ مردادماه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد، نماز جمعه قدرت و دژ مستحکم اسلام است و همانگونه که دشمنان از اجتماع کفار و منافقان بر علیه اسلام استفاده می‌کنند نماز جمعه سبب وحدت و انسجام مسلمانان می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: نماز جمعه سبب آگاهی از مسایل دین، تحلیل دینی و امور سیاسی می‌شود و دشمنان به دنبال فروپاشی این اجتماع هستند، بنابراین نماز جمعه همه توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند.

وی افزود: مشکلات آب در خوزستان وجود دارد، اما اجتماع‌های مخرب و استفاده از اسلحه سبب موج سواری دشمنان و از بین رفتن امنیت می‌شود، قرار نیست در هر کجا مشکلی باشد برخی افراد با در دست داشتن اسلحه نظم و امنیت و امورات جامعه را تحت شعاع قرار دهند.
امام جمعه شهر یاسوج گفت: ممکن است در شرایطی برخی مواقع مسئولان کوتاهی داشته باشند و مشکلاتی به وجود آمده باشد، اما دلیلی ندارد برخی با ریختن در خیابان‌ها و استفاده از سلاح مدافعان امنیت را به شهادت برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تبریک عید غدیر و عید امامت و ولایت گفت: یکی از پایه‌های اسلام و عامل تقرب انسان به ذات پروردگار ولایت است، اسلام بر ۵ پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا شده است بنابراین ولایت از پایه‌های دین و اسلام است.
وی به آیات قرآن مبنی بر ابلاغ ولایت حضرت امیر در واقعه غدیر توسط پیامبر اشاره کرد و گفت: در آیات متعدد قرآن مسئله ولایت مطرح شده است، همانگونه که پیامبر نماز، روزه را تفسیر کرد در روز غدیر ولایت را تفسیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به توقف پیامبر در منطقه غدیر خم با حضور ۱۲۰ هزار انسان و حضور جنیان و فرشتگان الهی اشاره کرد و افزود: ولایت امیر المومنین ابلاغ شد و کسانی که حضور نداشتند پیامبر فرمود واقعه غدیر و ولایت حضرت امیرالمومنین را اعلام کنید.
وی به روز کارآفرینی اشاره داشت و عنوان کرد: یکی از راهکار‌های مبارزه با بیکاری آموختن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است مسئولان موظف هستند این مهارت‌ها را آموزش دهند.

امام جمعه یاسوج اضافه کرد: تالار‌های عروسی سبب مزاحمت‌های مردم در ساعات پایانی شب نشوند، در این مراسمات برخی موارد صدای تیر اندازی‌ها سبب سلب آسایش مردم می‌شود و مسئولان ذی ربط بر این موضوع نظارت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت