پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مرداد 1400 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 102989

ساماندهی بقعه امامزاده علی (ع) در روستای سادات

بقعه مبارکه امامزاده علی (ع) در روستای سادات در بخش سرفاریاب ساماندهی می‌شود.

به گزارش صدای جنوب ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در بازدید از حرم امامزاده علی (ع) در روستای سادات بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام گفت: این بنای تاریخی مربوط به دوره صفویه و در سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مجید صفایی افزود: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون ساماندهی بقعه مبارکه امامزادگان ثبت شده در فهرست آثار ملی بوده و بقعه امام زاده علی (ع) که یکی از مهم‌ترین مقاصد زیارتی استان است از اولویت‌های کاری است.
صفایی اضافه کرد: برای ساماندهی گنبد این امامزاده، مبلغ سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از این مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی و دو میلیارد ریال هم با مشارکت یک خیر هم استانی که از سادات همین امامزاده است اعتبار تخصیص داده شده که بزودی عملیات اجرایی و ساماندهی بقعه این امامزاده شروع می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری هیأت امناء و پیگیری و اخذ اعتبار لازم ازسازمان و خیران بتوانیم بنای تاریخی امام زاده علی (ع) که ازنوادگان امام جواد (ع) و یکی از قطب‌های زیارتی و سیاحتی استان است را ساماندهی کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت