حاجی زاده:تلاش شبانه روزی جهت پایداری آب و برق در طسوج/ پیگیری های مستمر استاندار برای جبران خسارات+تصاویر

 

حاجی زاده:تلاش شبانه روزی جهت پایداری آب و برق در طسوج/ پیگیری های مستمر استاندار برای جبران خسارات

کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرعامل آب و فاضلاب استان، مدیرکل امور عشایر استان و تعدادی از مسئولان از مناطق سیل زده طسوج شهرستان چرام بازدید کردند.

به گزارش صدای جنوب؛کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرعامل آب و فاضلاب استان، مدیرکل امور عشایر استان و تعدادی از مسئولان از مناطق سیل زده طسوج شهرستان چرام بازدید کردند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه سیل اخیر به مناطق زیادی در استان از جمله عشایر کاکان، مناطق عشایری و روستایی شهرستان مارگون، طسوج در شهرستان چرام،باغات و مزارع شهرستان باشت و… خسارات زیادی وارد کرد، افزود:در ساعات اولیه وقوع سیل به دستور استاندار شورای مدیریت بحران استان پای کار آمدند و از همان ساعات اولیه نیروهای امدادی و خدمات رسان بسیج شدند و با حضور در مناطق سیل زده کار امداد رسانی به عشایر و مردم سیل زده را آغاز کردیم.

حاجی زاده با اشاره به اینکه شدت بارش باران زیاد بود و به لطف خدا مردم در مسیر سیلاب نبودند و تلفات انسانی نداشتیم،گفت:در بحث پیشگیری از خطرات در سیلاب ها مردم مراقب سیلاب های بعدی باشند و جوانب احتیاط را رعایت کنند و از ساخت و ساز مسکن و و درختکاری در مسیر سیلاب خودداری نمایند.

وی با اشاره به وارد شدن خسارات زیاد به باغات،مزارع، دام عشایر،زمین های کشاورزی و… ،افزود:طبق برآورد اولیه ای که شده است و در ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار اعلام شد خسارات زیادی به بخش های مختلف استان وارد شده است.

حاجی زاده با بیان اینکه خسارات زیادی به مناطق مختلف طسوج وارد شد،گفت:فردای وقوع سیل به دستور استاندار همراه با مدیران استانی و شهرستانی به طسوج آمدیم و تصمیماتی گرفته شد و تقسیم کار شد و آب و فاضلاب و‌امور عشایر استان از لحظه اول جهت وصل آب پای کار بودند و با حمل لوله ها عملیات آبرسانی را شروع کردند.

معاون عمرانی استاندار افزود: برای جبران خسارت و مرمت و بازسازی شبکه آب شرب منطقه عشایری طسوج که بر اثر سیل از بین رفته بود با تلاش شبانه روزی همکاران آب و فاضلاب و امور عشایر در عرض ۷۲ ساعت و کار شبانه روزی علیرغم شرایط سخت و صعب العبور بودن منطقه با همکاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مدیرکل امور عشایر استان ۳ کیلومتر لوله گذاری تکمیل و آب آشامیدنی سالم و پایداز تحول مردم داده می شود.

وی بیان کرد: در سایر مناطق سیل زده عشایری استان از جمله دلی گردو، سقاوه، مارگون، جلاله، دیلگون، چال بایار و قلی جونی نرماب با حضور پرسنل خدوم امور عشایر استان و شهرستان‌ها و با پیگیری فعال مدیر کل امور عشایر استان تعیین خسارت و بازگشایی جاده های عشایری این مناطق با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و با همکاری مدیر هلال احمر استان و شهرستان بویراحمد آذوقه و پتو و چادر برای آنها تامین گردید.

حاجی زاده افزود:استاندار برای جبران خسارات به جد پای کار است و پیگیر جبران خسارات می باشد و با برآورد همه ی خسارات و اعلام نهایی جهت تصویب به هیات دولت می رود.

تصاویرازسیدعلی تقوی خبرنگاراعزامی ازچرام به منطقه طسوج

                           

  • نویسنده : محسن زارعی