پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مرداد 1400 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 103168

تاکید رئیسی بر اولویت تامین زمین برای ساخت مسکن

رئیس جمهور منتخب بر اولویت و فوریت تامین زمین برای ساخت مسکن تاکید کرد و گفت: هم مسکن مهر و هم طرح ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکونی باید تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  آقای رئیسی امروز در نشست ویژه بررسی الزامات ساخت مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد این حوزه افزود: نظر جمعی کارشناسان حوزه مسکن این است که کشور ظرفیت ساخت سالیانه حداقل یک میلیون مسکن را دارد تا بتوانیم سهم مسکن را در سبد دغدغه‌های مردم کاهش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه اقداماتی که در حوزه ساخت مسکن در حال اجراست نباید متوقف شود، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته به جای اصلاح اشکالات طرح مسکن مهر، اجرای این طرح متوقف شد که این اقدام اشتباهی بود و حتی اجرای طرح اقدام ملی مسکن که در وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست نیز باید با قوت ادامه یابد.
آقای رئیسی تاکید کرد: تحقق هدف ساخت یک میلیون مسکن در سال مستلزم کار با روحیه جهادی است و وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی باید با هماهنگی یکدیگر هر چه سریع‌تر و با فوریت، زمین لازم برای ساخت یک میلیون مسکن را تامین کنند تا کار ساخت مسکن بدون وقفه آغاز شود.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه توقف طرح مسکن مهر در دولت یازدهم باعث از دست رفتن فرصت‌های گرانبها و آسیب‌زدن به اعتماد مردم و بخش خصوصی به دولت شد، اظهارداشت: به شدت با نقض تعهدات دولت به مردم و بخش خصوصی مخالفم.
وی ادامه داد: دولت باید به وعده‌های خود در قبال مردم عمل کند؛ هم مسکن مهر باید تکمیل شود و هم پروژه ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکونی دولت فعلی تداوم پیدا کند.
رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: دولت باید کار را به بخش خصوصی بسپارد و فقط در عرصه هدایت، حمایت و نظارت حضور جدی و موثر داشته باشد و در حوزه تامین مصالح ساختمانی بالاخص در حوزه فولاد و سیمان، باید دست دلالان قطع و به موازات تولید مسکن، دست سوداگران از بازار مسکن کوتاه شود چراکه ساخت مسکن بدون کنترل سوداگری، نتیجه نمی‌دهد.
آقای رئیسی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی «تامین زمین» برای ساخت مسکن را با فوریت و در اولویت دنبال کند، افزود: مشخص کردن اراضی برای ساخت مسکن در شهر و روستا نباید به تاخیر بیفتد.

خبر تکمیلی متعاقبا ارسال میشود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت