پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1395 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 10379

در شورای بانک‌های استان مطرح شد؛

مردم کهگیلویه و بویراحمد نیازمند‌ترین قشر در دریافت وام هستند/به حساب بانک های سهل انگار می رسیم

بررسی ۵۷ طرح و پروژه سفر رئیس جمهور از دیگر مصوبات این نشست بود که مقرر شد بانک‌های استان اقدامات لازم را برای محقق شدن ۵۷ طرح سفر دولت به استان انجام دهند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با چند دستور برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،در ابتدای این نشست ابراهیم فرزانه مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستور کار اول این نشست در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی خواستار همکاری بیشتر بانک‌های استان شد و گفت: عملکرد برخی بانک‌های استان در این زمینه مطلوب نیست و نیازمند اقدامات بهتری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار واحد فرسوده استان در انتظار دریافت وام بهسازی و‌ بازسازی مسکن هستند، افزود: تنها ۳۷ درصد تسهیلات وام بهسازی و بازسازی مسکن روستایی توسط بانک‌ها جذب شده است که اگر نسبت به بهسازی این واحدها اقدام نکنیم و اتفاقی بیفتد همه مقصر‌ هستیم.

فرزانه با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌های ملت و صادرات در پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن مطلوب نبوده، گفت: برای نوسازی تسهیلات مسکن روستایی دغدغه دارم و اگر نحوه بیان این دغدغه‌ام موجب نارضایتی روسای بانک‌ها می‌شود در نشست‌های بعدی حضور نخواهم یافت.

بررسی پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان از دیگر دستور کارهای این نشست بود که دبیر شورای بانک‌های استان با اشاره به اینکه تا تاریخ ۳۰ آذر ماه بیش از ۱۰ هزار زوج برای دریافت تسهیلات ازدواج در شعب بانک‌های استان ثبت نام کردند، گفت: به ۵ هزار زوج متقاضی تسهیلات ازدواج پرداخت شد.

وی از نحوه پوشش عملکرد بانک‌ها توسط رسانه‌های استان انتقاد کرد و افزود: رسانه‌ها نسبت به بانک‌ها بی‌مهر هستند و شاهد بداخلاقی‌هایی از سوی رسانه‌ها نسبت به بانک‌ها هستیم.

بررسی ۵۷ طرح و پروژه سفر رئیس جمهور از دیگر مصوبات این نشست بود که مقرر شد بانک‌های استان اقدامات لازم را برای محقق شدن ۵۷ طرح سفر دولت به استان انجام دهند.

پرداخت تسهیلات برای فعال شدن واحدهای راکد از دیگر دستور کارهای این نشست بود که مدیرعامل بانک کشاورزی استان با اشاره به اقدامات خوب و مطلوب این بانک گفت: ۶۰ میلیارد تومان از حساب‌های بانک کشاورزی استان بلوکه شده که اگر این مقدار اعتبار در اختیار بانک بود اقدامات بیشتری برای فعال شدن واحدهای راکد استان انجام می‌شد.

الله‌داد محمدی بیان کرد: بانک کشاورزی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت کرده که تاکنون این مبلغ به بانک بازگردانده نشده است و در دست مردم است.

در ادامه مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار جذب اعتبارات نوسازی و بازسازی بافت فرسوده استان شد و افزود: بانک‌ها تسهیلات سال گذشته را جذب کنند تا مبلغ سال ۹۵ اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: تعهدات بانک‌ها در حضور رییس کل بانک مرکزی بود که محدودیت‌ها در استان برای طرح‌های توجیه‌دار رفع شود.

معاون استاندار در پاسخ به سخنان دبیر شورای بانک‌های استان گفت: از بانک‌های استان می‌خواهیم تسهیلات مورد نیاز را به متقاضیان پرداخت کنند و همکاری بیشتری در راستای توسعه استان داشته باشند اما دبیر شورای بانک‌ها این موضوع را بداخلاقی می‌داند که این بداخلاقی نیست.

وی بیان کرد: همه باید انتقادپذیر باشیم و از انتقادهای سازنده استقبال کنیم، ضمن اینکه وقتی ظرف یک سال اعتبار اعلام شده و بانک‌ها جذب نکردند چگونه خبرنگاران ما در اخبارهای خود بگویند اعتبارات جذب شده است.

این مسؤول اضافه کرد: مدیران عامل بانک‌ها در تهران تعهد کردند که همکاری لازم برای اجرای شدن ۵۷ طرح سفر رییس جمهور ارایه کنند.

فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت