پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 مرداد 1400 ساعت 10:05:: شناسه خبر: 105131

امین نظام و مردم/سوابق و تحصیلات وزیر پیشنهادی اطلاعات

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب در حالی به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات از سوی آیت‌الله ابراهیم رییسی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده که وی امین نظام، رهبری معظم انقلاب، مردم و مورد اعتماد جامعه اطلاعاتی کشور است.

 به گزارش صدای جنوب حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب متولد ۱۳۴۰ است و حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹ را در کارنامه دارد.

او همچنین در وزارت اطلاعات نیز فعالیت کرده است و حضور در دفتر مقام معظم رهبری و ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را هم در سوابق خود ثبت کرده است.

همواره و در طول تاریخ و در پهنه جغرافیای جهان، مورد اعتمادترین افراد در راس دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورها قرار گرفته‌اند و همه کارشناسان امنیتی کشور بر این موضوع صحه می‌گذارند که مورد اعتماد و امین بودن حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات یکی از خصوصیات بارز وی است و امین رهبری، نظام و رییس‌جمهوری است.

التزام به ولایت فقیه از دیگر اصولی است که بر اساس قانون اساسی، زمامداران امور کشور باید به آن متعهد باشند و اعتقاد کامل به ولی‌فقیه زمان و التزام به اجرای منویات و سیاست‌های ابلاغی ایشان از دیگر خصوصیات حجت الاسلام خطیب است که سوابق وی در نهادهای انقلابی و دستگاه‌های حساس نظام موید آن است.

حجت‌الاسلام خطیب با داشتن کوله‌باری از تجربه و دانش اطلاعاتی و امنیتی و سابقه طولانی حضور در پست‌های مدیریتی نظام همواره با عناصر و جریانات فتنه، انحرافی و افراطی مرزبندی کرده و در مسیر حرکت خود به هیچ انحرافی آلوده نشده است.  

وی نه تنها به امور تخصصی حوزه اطلاعات و امنیت کشور مسلط است بلکه با مسائل و توانمندی‌های وزارت کلیدی اطلاعات آشنایی کامل دارد. این جانباز جبهه‌های جنگ تحمیلی، برادر شهید و همرزم شهید حسن باقری معاون پیشین اطلاعات عملیات سپاه است.  

در شرایطی که در مواردی، برخی مدیران کشور جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی را انکار می‌کنند، داشتن روحیه جهادی در امور مدیریتی و باورمندی به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام از جمله دیگر خصوصیات حجت الاسلام خطیب است.

وی مورد وثوق حوزه و مراجع عظام تقلید در کشور و به سلامت نفس، ساده‌زیستی و اخلاق‌مداری شهره است. آشنایی با مبانی فقهی حوزه اطلاعات و امنیت از جمله خصوصیاتی است که حجت‌الاسلام خطیب را از دیگر همرزمان و همکارانش ممتاز می‌کند.

سوابق

  • فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹
  • فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی
  • حضور در دفتر مقام معظم رهبری
  • ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه
  • رئیس حراست آستان قدس رضوی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت