پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 شهریور 1400 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 105462

پیام تبریک مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز داروساز

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

در متن پیام دکتر بهور به مناسبت روز داروساز آمده است: پنجم شهریور ماه زاد روز حکیم محمدبن زکریای رازی، فرصتی‌ است تا خدمات و تلاش تمامی داروسازان و تلاشگران عرصه تامین، توزیع و عرضه خدمات دارویی را ارج بنهیم.

متن کامل این پیام بشرح ذیل است

 

                 ((ا من اسمه دواء و ذکره شفاء))

علم داروسازی از پیشینه ای به قدمت تاریخ خود انسان برخوردار است . ایرانیان پیش از اسلام از پیشتازان این علم و جهان بودنداین رشته علمی پس از ظهور اسلام و گسترش و پذیرش این دین مبین  در ایران زمین  در کنار سایر شاخه های علوم بشری ،این علم مورد توجه و اهتمام  ایرانیان مسلمانان قرار گرفت.در این راستا   قرآن کریم و احادیث که خود  به عنوان  یکی ازمهمترین  سرچشمه های علم و معرفت است ایرانیان مسلمانان را به در پیشرفت و گسترش  فراگرفتن این علم پزشکی و داروسازی رهنمون ساخته است.

پنجم شهریور ماه زادروز مردی بزرگ، اندیشمند، محقق و افتخار تاریخ ایران و اسلام محمدبن زکریای رازی به نام روز داروساز نامگذاری شده است.

این روز فرصت مناسبی برای ارج نهادن به مسئولیت خطیر و مهم جامعه داروسازان در نظام سلامت کشور در زمینه ارتقای سطح سلامتی و بهبود کیفیت زندگی مردم است .

نتیجه دادن تلاش های بهداشتی و درمانی بدون توجه به نقش دارو و داروساز سخت و شاید غیر ممکن است و در شرایط کنونی و با هجمه دشمن در جبهه های مختلف از جمله تحریم و تهدید، داروسازان عزیز با عزم مثال زدنی در جهت خودکفایی تولیدات دارویی و عدم نیاز به داروهای خارجی باعث اقتدار کشور و نیز دلگرمی مردم به خدمات سلامت شده اند.
تلاش های خستگی ناپذیر در راه دستیابی به اهداف مقدس نظام سلامت و ارائه محصولات باکیفیت و متنوع محصولات دارویی به بیماران و نیز کسب مرجعیت علمی دارویی در جهان از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید سرلوحه کارها قرار گیرد

 اینجانب ضمن تبریک روز داروساز به تمامی دارو سازان کشور به خصوص همکاران پرتلاش شاغل در دانشگاه علوم پزشکی،داروسازان و داروخانه های خصوصی استان و همکاران داروساز درمدیریت درمان تامین اجتماعی استان از درگاه خداوند متعال برای یکایک این عزیزان توفیق و سلامتی روز افزون مسالت می نمایم

 

                              دکتر اصغر بهور

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت