پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 شهریور 1400 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 105536

تزریق واکسن کرونا بدون رعایت پروتکل‌ها نتیجه بخش نیست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تزریق واکسن کرونا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نتیجه بخش نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  صبح امروز ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، ضمن گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، افزود: شهادت این شهیدان نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.
وی مهمترین پاشنه آشیل و آسیب ها را تجمعات و مهمترین تجمعات را تشییع جنازه ها دانست و ادامه داد: آمار ابتلا، مراجعه، بستری و مرگ و میر در رعایت کمتر دستورالعمل ها در تشییع جنازه ها، روابط اجتماعی و حضور در جامعه نگران کننده است. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز همدردی با خانواده هایی که عزیزان خود را از دست دادند، تصریح کرد: از همه انتظار داریم که دستورالعمل ها را رعایت کنند و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.
کلانتری اظهار کرد: در این شرایط رعایت پروتکل ها، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک همراه با واکسیناسیون باید انجام گیرد.
وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد فرآیند واکسیناسیون مشخص است و توانستیم چند محموله فراتر از سهمیه دریافت کنیم، بیان کرد: هم اکنون حدود ۶۰هزار دوز واکسن تزریق نشده در استان داریم که باید فرآیند تزریق را سرعت بخشیم و تعداد مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نقطه ای رسیدیم که درخواست کاهش سن گروه های هدف تا ۵ سال را داریم که با مراجعه و ثبت نام در سامانه و دریافت پیامک تزریق واکسن انجام شود و با ازدحام مواجه نشویم، بنابراین شرط پایین آمدن سن واکسیناسیون، ارسال پیامک است.
کلانتری خاطرنشان کرد: سعی شود تا پایان هفته محموله واکسن که دیروز وارد استان شده تزریق شود.
وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن بدون رعایت پروتکل ها نتیجه بخش نیست، تاکید کرد: گروه های سنی که واکسن دریافت کرده اند میزان مرگ میرشان پایین آمده است.

وی از حدود ۶۰ هزار دز واکسن تزریق نشده در استان خبر داد و گفت: باید فرآیند تزریق را سرعت ببخشیم و تعداد مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تشییع جنازه ها، بیان کرد: تشییع جنازه ها با توجه به مصوبه های ستاد کرونا حداکثر با ظرفیت ۳۰ نفر برگزار شوند.
کلانتری ضمن تشکر از بازاریان و اصناف، تصریح کرد: توقع داریم پروتکل ها را رعایت کنند چرا که شرط ادامه کار بازاریان رعایت دستور العمل هاست.
وی اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته، وضعیت واکسیناسیون روز به روز بهتر می شود و همزمان باید میزان آگاهی مردم افزایش پیدا کند و باید رعایت دستورالعمل ها به صورت همزمان با واکسیناسیون انجام گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نقطه مطلوب رعایت دستوالعمل های بهداشتی را ۹۰ درصد دانست و ادامه داد: وقتی میزان رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد برسد به اطمینان خواهیم رسید، پس باید تلاش کنیم تا استان با بحران مواجه نشود.
کلانتری افزود: هر زمان ضریب اشغال تخت های استان به ۷۰ درصد نزدیک شد وضعیت بحرانی خواهد بود، خوشبختانه هنوز استان به نقطه هشدار نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد: روز گذشته ۱۸۰۰ نفر مراجعه سرپایی در استان داشتیم که آمار خیلی بالایی است و همچنین نشان دهنده تلاش بالایی است که مردم با کوچکترین علائم مراجعه می کنند و با نسخه ای معمولی سلامت خود را در مدت زمان محدودی بدست می آورند.
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت مردم به سمت کاهش ابتلا برویم، استان ما جزو استان های بحرانی کشور نیست و تلاش مردم و مسئولان باعث شده که به شرایط بحرانی نرسیم.
انتهای پیام

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت