پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 شهریور 1400 ساعت 20:06:: شناسه خبر: 105881

انتقاد تند استاندار از تشییع جنازه‌های رقابتی

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه شیوع بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کشور بالاست گفت: در حالی که در استان بیماریابی به خوبی انجام می گیرد بسیاری از هم استانی ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

به گزارش  صدای جنوب  وی در نشست ستاد کرونا افزود: با عوامل تجمع های غیر متعارف به ویژه تشییع جنازه ها به جد برخورد می شود.

استاندار ادامه داد: در بسیاری از مناطق استان تشییع جنازه ها با جمیعت زیاد برگزار می شود و این به معنی استقبال از کرونا و به تبع آن مرگ است .

کلانتری همچنین با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی و دادستانی گفت: باید با مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مراسم های غیر متعارف و تشییع جنازه هایی که به صورت رقابتی با جمعیت زیاد برگزار می شود به صورت قانونی و بدون تعارف برخورد کنیم.

وی درادامه با گرامیداشت روز بهورز از زحمات شبانه روزی آن‌ها قدردانی کرد و گفت: به صورت نمادین از این بهورزان در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود.
حسین کلانتری با بیان اینکه میانگین نمونه گیری در استان از متوسط کشوری بالاتر است افزود: بحران هنگامی است که ظرفیت بیمارستان‌های ما تکمیل شود و در چنین شرایطی نیازمند بیمارستان صحرایی هستیم و خوشبختانه شناسایی‌های زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا در استان به خوبی انجام گرفت.
وی گفت: در شهر‌های قرمز نباید نماز جمعه و تجمعات برگزار شود، زیرا کرونا هنوز تمام نشده است در همه برنامه‌ها با هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات همکاری کرده‌ایم و اکنون نیز از سازمان تبلیغات انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری کرده و از برگزاری تجمعات ممانعت کنند.
وی با بیان اینکه ۷۰ هزار دوز واکسن علاوه بر سهمیه استان وجود دارد افزود:۱۵ هزار دوز واکسن نیز ذخیره وجود دارد.
یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این جلسه به روند کاهشی تعداد بستری های کرونا طی سه روز گذشته در استان خبر داد و گفت:تعداد بستری‌ها موجود در بیمارستان‌های استان ۵۶۶ نفر است که ۲۹۹ نفرمثبت قطعی و ۴۶ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
وی شاخص نمونه گیری در استان را ۴۵ درصد عنوان کرد که این شاخص در سطح کشور ۳۵ درصد می‌باشد.
یزدان پناه افزود:شاخص کشندگی ویروس کرونا ویروس در کشور ۲ و ۲ دهم درصد است که این شاخص در استان یک درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه از واکسینه شدن ۹۰ درصد فرهنگیان استان خبر داد و گفت:تلاش می‌کنیم تا همه فرهنگیان استان تا اوایل مهرماه واکسینه شوند.
زارع پور افزود:در تلاش هستیم تا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، مربیان مهد کودک هاو رانندگان سرویس مدارس نیز واکسن دریافت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت