پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 شهریور 1400 ساعت 00:06:: شناسه خبر: 105991

توصیه‌های جانشین سپاه فتح به رسانه‌ها/۷ مرکز تجمیع واکسیناسیون در استان با مشارکت سپاه

جانشین سپاه فتح استان در نشست با خبرنگاران گفت: جا دارد از اصحاب رسانه در راستای کار تخصصی که دارند و ارائه خدمات به نظام و ارائه راهکارها تقدیر کنیم و همچنین عنایتی که به مجموعه سپاه دارید و گاهی بی پرده نکاتی را متذکر می شوید، کمال تشکر را داریم.

جانشین سپاه فتح استان در نشست با خبرنگاران  افزود: در این فضای هم اندیشی  آنچه امروز اقتضای کار رسانه است، این است که در جغرافیای خودمان چند نکته را در نظر داشته باشیم، نکته اول اینکه رسانه اگر در مسیر امیدآفرینی به جامعه حرکت نکند قطعاً و یقیناً هم خودش دچار اشتباه محاسباتی می شود و هم مردم را دچار ضرر می‌کنند و هم نظام را تحت تاثیر خواهد گذاشت.
وی خاطرنشان  کرد: در حاکمیت سه رکن اساسی داریم، یعنی حاکم، مردم و فضای حکمرانی، اینها اگر نقطه مشترکشان امید به آینده نباشید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
مثنوی اذعان داشت: بیانیه گام دوم را بررسی بفرمایید که امید به آینده و ناظر بر افتخار به گذشته است، ولی چیزی که مهمتر از افتخارات گذشته است امید به آینده است. لذا اگر روح امید را از مردم و مسئولین بگیریم ارتباط بین آنها در مسیر حکمرانی، ارتباط صحیحی نخواهد بود.
جانشین سپاه فتح استان ادامه داد: اگر این خلا ایجاد شود هم مردم در قضاوتهایشان و هم مسئولان در عملکرد دچار اشتباه خواهند شد، لذا مهمترین خطی که مسئولان رسانه می توانند با سلایق مختلف و حتی گرایشهای سیاسی مختلف، این است که امید به آینده را تقویت کنند.
وی اضافه کرد: جاییکه گاهی ضعف ها، چالش ها و تهدیدها بیشتر است امید کارسازتر است، به عنوان مثال یک انسان سالم که مشکلی هم ندارد، امید در زندگی اش مفهوم چندانی نمی تواند داشته باشد نسبت به فرد بیماری که اگر امیدش راهم از دست دهد، خواهد مرد.
وی عنوان داشت: اعتقاد دارم در محیط های پرچالش و مریض که مشکلات اقتصادی در تمام تار و پود رسوخ کرده است، اگر امید را هم‌گرفتیم سیستم ناکارآمد می شود.
سرهنگ مثنوی تاکید کرد: اطلاع رسانی کار تخصصی شماست که به خوبی درحال انجام است، و حتی به دلیل کثرت رسانه ها در استان ما نسبت به سایر استانها در وضعیت بهتر و بالاتر از نرم کشوری فعال هستند. امروز اگر سطح فرهنگ عمومی ما در برخی شاخص ها پایین است، ولی در حوزه اطلاعات عمومی و دانش رسانه ای بالاست.
وی ادامه داد: در بحث مطالبه گری نیز، شما به عنوان چشم و گوش مردم و مسئولین هستید، گاهی مطالبه برعکس روال عادی که خواسته مردم از مسئول است، در راستای مطالبه گری مسئولان از مردم مطرح می شود و گفتمان حاکم بر دولت و نظام در فضای مطالبه گری عنوان می شود.
وی اظهار داشت: رسانه وقتی می تواند این مسیر را طی کند که همه مطالبات مردم، دولت و مسئولان را از همدیگر پوشش دهند.
مثنوی بااشاره به امر مسئله یابی، گفت: شما در مطالبه گری است که مسئله را پیدا می کنید، یا برعکس، اگر خوب مسئله یابی کرده باشید می توانید مطالبه گری کنید. اینها به نوعی پیش نیاز همدیگر هستند، کاری عاقلانه و منشا ثمر است که متناسب با نیاز احصا کرده باشد، لذا شما نمی توانید بادی به هر جهت باشید و مطلب بزنید بلکه با هدف و ناظر به مسایل جامعه حرکت می کنید و توجه داشته باشید که مسیر مطالبه گری نباید به انحراف رود.
جانشین سپاه فتح استان خاطرنشان کرد: اینجاست که باید مسیرهای اصلی و فرعی مشخص شود تا اصل را فدای فرعیات نکنید، تا تهدید وجود دارد نباید بر چالش ها تمرکز کرد. مثلا وقتی بحث جنگ می شود نباید مسایل اقتصادی را بزرگ کرد، اینها به حاشیه می روند و اصل باید محور قرار گیرد.
وی متذکر شد: رسانه نباید خودش را در ارایه راهکار بی تاثیر بداند، اصحاب رسانه به واسطه زیست مشترکی که با اقشار مختلف مردم دارند بخوبی می تواند راهکار ارایه دهند و به مسئولان انتقال دهند. در این راه نیز اندیشه ورزی می تواند راهکار مناسبی باشد تا این ارتباط بین مردم، رسانه ها و مسئولان محکم تر شود. هر نشست خبری درواقع اندیشه ورزی و اتاق گفتمان است، در این فضاهاست که هم می توان مسئله یابی کرد، هم راهکار ارایه داد و هم آن را توصیه کرد. اینها را اگر کنار هم به درستی قرار دهید، رسانه گفتمان ساز می شود، یعنی اگر هم مطالبه گر، هم مسئله یاب و هم اطلاع رسانی و هم اندیشی کند، آن وقت صاحب گفتمان می شود. آن زمان به عنوان یک مرجع اجتماعی قلمداد می شود زیرا کسی می تواند گفتمان ایجاد کند که مرجع اجتماعی باشد.
مثنوی اضافه کرد: امروز اگر نظام بخواهد در مقابل دهها هزار شبکه ماهواره ای و خارجی قد علم کند، شما جلودار هستید، در این فضای طوفان مغزی، شما می توانید با ابزاری که در دست دارید مبارزه را پیش ببرید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر امر شفافیت، گفت: اگر قرار است این مسیر به نتیجه برسد رسانه باید شفافیت داشته باشد، زیرا رسانه اگر خط فکری و گفتمان شفافی نداشته باشد خود و جامعه را دچار مشکل می‌کند.
مثنوی رسانه را به صداقت، عدالت و انصاف، امانت‌داری توصیه کرد و گفت: گاه که مدیران ما از رسانه فراری هستند به دلیل عدم امانت‌داری رسانه‌ها است لذا لازم است رسانه‌ها امانت‌دار باشد.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها را به پرهیز از تهمت و افتراء توصیه کرد و افزود: به شکلی عمل کنید که مسئول متوجه شود رسانه اخلاق را سرلوحه کار قرار داده است.
وی با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی توسط رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: کثرت رسانه‌ها موجب ایجاد نشاط اجتماعی در استان شود، تا می‌توانید اخبار خوب انعکاس دهید ضمن اینکه مسئولان در ایجاد اخبار خوب پای کار باشند تا رسانه منعکس کند.
مثنوی با اشاره به عملگرایی رسانه‌ها و نمره خوبی که در این حوزه به رسانه می‌دهد، گفت: رسانه به دنبال مسئولان عملگرا باشند و ترس و واهمه‌ای نداشته باشند.
مثنوی عنوان کرد: آنچه را شروع کردید دنبال کنید، اگر مسئله‌ای را پیدا کردید دنبال کنید تا به نتیجه برسد، موضوعات را دنبال کنید و دلسرد نشوید که دلسردی آفت کار رسانه است البته به مانند برخی رسانه که تعدادشان محدود است روحیه نفاق نداشته باشید.
وی با بیان اینکه امروزه تحریم چالش جدی نظام نیست بلکه خودتحریمی است، گفت: خود تحریمی در رسانه‌ها هم وجود دارد و نقش رسانه‌ها در برداشتن این خود تحریمی اقدامی بر علیه تحریم‌ها است، لذا توصیه می‌کنیم کثرت رسانه‌ها موجب خود تحریمی در استان نشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از عملکرد سپاه در زلزله سی‌سخت ارائه کرد و گفت: از مجموعه ۶۰۰ خانه ۷۰ مورد را سپاه آوار برداری کرد و در حوزه ساخت پذیرفتیم ۲۰۰ خانه را بسازیم که مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد بی‌بضاعت در اولویت هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ نفر متقاضی بودند که سپاه کار ساخت خانه‌های آنها را انجام دهد، گفت: ساخت اولین خانه در اردیبهشت شروع شد و طی ۴.۵ ماه حضور سپاه در سی‌سخت چند خانه تحویل داده شد و ۲۵ شهریور افزون بر ۱۱۴ خانه با متراژ ۸۵ تا ۱۵۰ متر تحویل داده می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سایر خانه‌های احداثی توسط سپاه تا قبل از ۲۰ مهر ماه تحویل مردم زلزله‌زده می‌شود. در خانه‌های با زیربنای ۸۵ متر ۴۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به استقرار ۳۰۰ عدد کانکس با مشارکت سپاه طی ۶ روز در سی‌سخت گفت: سپاه در کمک‌های مومنانه هم اقدامات خوبی داشت.
مثنوی به مشارکت سپاه در ساخت خانه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: به غیر از ساخت خانه در سی‌سخت،سپاه ساخت ۶۵۰ واحد را متقبل شده که ۶۴۰ خانه تحویل داده شد و مابقی پیشرفت بیش از ۴۰ درصد دارند.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود گریزی به وضعیت واکسیناسیون در استان داشت و خاطرنشان کرد: همه ۷ مرکز تجمیع واکسیناسیون در استان با مشارکت سپاه تشکیل شده، حسینیه ثارالله هفتمین مرکز تجمیعی در استان است و همه استاندارد‌های واکسیناسیون را دارد، ضمن اینکه واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت