پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 شهریور 1400 ساعت 20:06:: شناسه خبر: 106452

اقدام قابل تحسین خانواده شهید عوض پور/به تاسی از ایثار و رشادت پدر شهیدم از خون خواهرم گذشتیم+تصاویر

شب گذشته و در اقدامی قابل تحسین از سوی خانواده سردار شهیدفریدون عوض پور در روستای مالشیخ از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده با حضور امام جمعه،روحانیون،بزرگان ایل طیبی مراسم بخشش ان برگزارشد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده،دین اسلام، دین قانون و در عین حال دین رحمت است. قانون معین دارد، ولى همراه با پشتوانه‌‏اى از رحمت است که در اوضاع و احوال خاص، از سختى قانون می‌کاهد. این رحمت بدان سبب وضع شده است که شخصی بر اثر آن، به انسان صالحى در اجتماع مبدل شود؛ لذا عفو را بهتر از قصاص می‌داند. در همین راستا امامان(ع) نیز عفو و بخشش را بهتر از قصاص می‌دانند.

۱۴مرداد ماه در حادثه انفجار منزل مسکونی در شهر یاسوج حاجیه زینب عوض پور فرزند شایسته سردار شهید فریدون عوض پور  و کارمند اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان که مستاجر این منزل مسکونی بودندجان گرانمایه خویش را از دست دادند.

شب گذشته و در اقدامی قابل تحسین از سوی خانواده سردار شهیدفریدون عوض پور در روستای مالشیخ از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده با حضور امام جمعه، علما، روحانیون،کارکنان دادگستری، فرمانده سپاه ناحیه لنده، ریش سفیدان، متنفذین، بزرگان ایل طیبی مراسم بخشش  برگزارشد.

در ابتدای این مراسم آیت الله خلیل نظری از علمای حوزه علیمه قم با اشاره به روایات و احادث در خصوص عفو و بخشش در دین اسلام اشاره کرد و گفت:در سوره بقره آیه ٢١٩امده است”یَسْئَلُونَکَ ما ذا یُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمُ الْآْیاتِ لَعَلَّکُمْ تَتَفَکَّرُونَ” که خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) فرمودند: ای پیامبر از تو در مورد انفاق سوال می پرسند که چه چیزی را انفاق کنید و بهترین انفاق چیست. که خداوند متعال در جواب می فرمایند که بهترین انفاق، عفو و گذشت و بخشش است.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات شهید والامقام و فرزندان و خانواده شایسته وی اشاره و گفت: با شناختی که بنده از دختر شهید داشتم الحق والانصاف زینت پدر بود و در مسائل اجتماعی مطالبه گر و عدالتخواه و به معنای واقعی مومنه بودند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: در این ماه محرم و صفر باید خوب بدانیم که همه ما مدیون شهدا و جانفشانی آنها هستیم و این حرکت ارزشمند باعث زنده نگهداشتن نام این خانواده محترم شهید در تاریخ این دیار خواهد شد.

در ادامه نیز حجت الاسلام محمودی اصل امام جمعه شهرستان لنده با گرامیداشت یاد و نام شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس و قدردانی از حرکت ارزشمند خانواده شهید عوض پور در بخشش خون فرزندشان گفت: این رشادت و فداکاری بدون شک تاسی گرفته از رشادت و شهادت شهید عوض پور است که این رسالت را به درستی خانواده آن اجرایی کرده است و از خون فرزندشان گذشتند.

وی افزود: این حرکت ارزشمند و قابل تحسین می تواند الگویی بی بدیل برای همه اقوام، ایلات و طوایف مختلف در بخشش و عفو همدیگر باشد که امیدواریم این سنت حسنه به درستی و با الگو گیری از این خانواده معظم شهید در جامعه نهادینه شود.

در ادامه نیز وحید عوض پور برادر زینب عوض پور(مقتول)با حضور در پشت تریبون با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای به خصوص شهدای شهرستان لنده و قدردانی از حضور با شکوه علما، روحانیون، روسای ادارات و نهادها و متنفذین و بزرگان ایل پرافتخار طیبی گفت:شهدا راه نورانی را باز کردند و اگر بتوانیم به درستی در این مسیر حرکت کرده و استفاده کنیم، از گزند دشمنان حفظ شده و بیمه خواهیم بود و ما نیز با تاسی از رشادت و فداکاری پدر شهیدمان و به منظور ترویج فرهنگ عفو وبخشش در جامعه از خون خواهر شهیدمان گذشتیم تا ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس به درستی در جامعه حفظ شود.

وی افزود: عفو وبخشش معامله با خداوند است که بهترین وسودمندترین معامله است.

فرزند شهید عوض پوربه صبر زینبی مادر(همسرشهید) بعد از شهادت پدر شهیدش اشاره کردو گفت:مادرم با تربیتی حسنه همچون دختری که الگویی مناسب و حسنه برای نسل امروز بوده را پرورش داده است و هم اکنون نیز از حق قانونی و شرعی خویش گذشت که مروج سنت حسنه عفو وبخشش در جامعه باشد.

عوض پور تصریح کرد:امروز در جایگاهی هستیم که شهدا با گذشت از خون پدرم برای اسلام داد و ما نیز به تبعیت از پدر از خون پاک و بی گناه خواهرم خواهیم گذشت.

وحید عوض پور در درادامه با رشادت های ایل طیبی در طول چند دهه گذشته در عطوفت و مهربانی گفت:ایل بزرگ طیبی همواره مرکز تمام رفتارهای حسنه در راستای ترویج فرهنگ عف و بخشش بودند و امروز بنده نیز به عنوان عضو کوچکی از این ایل این سنت حسنه را اجرایی می کنیم تا اصالت و فرهنگ بخشش در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است سردار شهید فریدون عوض پور در تاریخ ۸دی ماه ۱۳۶۹ در منطقه دوکوهه اندیمشک به یاران شهیدش پیوست.

قسمتی از وصیت نامه سردار شهید فریدون عوض پور:

“من بارها رو به ایزد منان رو کرده و گفته ام، الهی راضیم به رضای تو و تسلیمم به امر تو. بار خدایا! قلم عفو بر جرایم اعمالم بکش و مرا به شهدای جنگ تحمیلی در آن دنیا ملحق گردان و این آرزوی همیشگی ام را برآورده کن”.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت