پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 شهریور 1400 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 106806

تشکیل شورای صنفی زمینه ساز کاهش مشکلات خبرنگاران است

معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: تشکیل شورای صنفی رسانه ها عامل اصلی کاهش مشکلات و مسائل خبرنگاران در حوزه های مختلف است

حمید نادریان روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و فعالان رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تشکیل این شورا یکی از نیاز های اصلی در بحث رسیدگی و حمایت از خبرنگاران در حوزه های مختلف است. 

وی افزود: دستگاه قضا آمادگی کامل برای تعامل با رسانه های استان را دارد و در هر جایی که نیاز باشد آماده حمایت از این قشر خواهد بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مطالبه گری خبرنگاران برای رفع مشکلاتشان کافی نبوده و شاید یکی از دلایل اصلی آن ناآشنایی اندک با حقوق خود بوده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به جمعیت استان وجود ۱۱۴ سایت خبری نشان از پویا بودن حوزه رسانه استان است که رشد کمی زیادی دارند و باید رشد  کیفی نیز داشته باشند.

رضا خردمند افزود: محدودیت  مشخصی برای تعداد کمی سایت ها در استان وجود ندارد و مجوز راه اندازی سایت ها در استان صادر نمی شود.

وی تصریح کرد: رعایت اخلاق حرفه ای در انتشار مطالب باید اساس کار فعالان رسانه ای استان باشدخرمند و از انتشار اخبار مبنی بر حدس و گمان خودداری کنند.

وی عنوان کرد: رسانه های استان پای کارند و کم توقع هستند اما مشکلات عدیده ای در زمینه بیمه، مسکن و غیره دارند.

رئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعدد رسانه های استان یک فرصت است که می توان به نحو مطلوب از آن بهره برد.

سید داوود موسوی منش تاکید کرد: تاکنون رسانه های استان در رخداد هایی همچون سیل، زلزله و غیره به عنوان یک فرصت ظاهر شده اند.

وی ادامه داد: عده اندکی درحوزه رسانه وارد شده اند که سواد رسانه ای کافی را ندارند که می طلبد با هماهنگی دستگاه قضا نشست های آموزشی مطلوبی برای آنان برگزار شود.

افزون بر ۱۸۰ نفر اعم از مرد و زن به عنوان خبرنگار و اصحاب رسانه عضو خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند. 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت