پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مهر 1400 ساعت 18:07:: شناسه خبر: 108401

اخطاریه به ۲۹ متخلف زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد

۴ تصفیه خانه ۳ بیمارستان ۶ شهردار و ۱۶ دهیار در کهگیلویه و بویراحمد به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش  صدای جنوب ، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای قوانین و مقررات زیست محیطی و وظایف ذاتی خود بطور مستمر و فصلی از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان بازدید و نسبت به بررسی آلودگی احتمالی آن‌ها اقداماتی را انجام داده است.
سید اسدالله هاشمی افزود: مطابق با قانون، پس از بازدید در صورت آلودگی، برای صنعت مربوطه اخطاریه زیست محیطی مدت دار صادر می‌شود، چنانچه پس از زمان تعیین شده، برای رفع آلودگی اقدامی نشود مسئول یا مالک آن صنعت به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۴ تصفیه خانه بدلیل عدم تصفیه مناسب فاضلاب و عدم رعایت استاندارد‌ها پس از اخطاریه‌های صادره و رفع نکردن آلودگی‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.
هاشمی افزود: در ارتباط با پسماند، پساب و آلودگی صنایع، یکی از شهرداران استان به دلیل عدم دفن و دفع اصولی پسماند‌های تولیدی، شهرداردیگر بدلیل پساب کشتارگاه، شهردار دیگری به دلیل پساب کارخانه تولیدی شن و ماسه و شهردار دیگری به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و ایجاد آلودگی، علاوه بر معرفی به عنوان صنایع آلاینده به مراجع قضایی نیز معرفی شدند.
هاشمی به نظارت بر پسماند‌های پزشکی، صنعتی و ویژه اشاره کرد و گفت: در این راستا ۷ شهردار ۱۶ دهیار به علت انباشت و رهاسازی پسماند در معابر به مراجع قضایی معرفی شدند.
هاشمی افزود: در راستای نظارت و پایش پسماند‌ها و پساب تولیدی مراکز بیمارستانی بهداشتی و درمانی نیز ۳ بیمارستان به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: به پزشکان هشدار می‌دهیم در راستای مدیریت پسماند چنانچه مسائل زیست محیطی در مطب‌ها رعایت نشود در گام بعدی پزشکان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت