پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مهر 1400 ساعت 16:07:: شناسه خبر: 108506

انتقاد نماینده مرکز کهگیلویه و بویراحمد از تاخیر در تکمیل پروژه‌های راه

نماینده مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تاخیر در تکمیل پروژه‌های راهسازی انتقاد کرد و گفت: جاده‌های این استان بوی مرگ می‌دهند در حالی برخی پروژه‌ها عمر بیش از ۲۰ سال دارند.

به گزارش  صدای جنوب از یاسوج، دکتر مهدی روشنفکر در نشست با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وضعیت راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اعم از اصلی، فرعی و روستایی وضعیت مناسبی ندارند به گونه‌ای که با اولین بارش برف و باران جاده ارتباطی برخی مناطق مسدود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از استان‌ها دنبال تکمیل آزادراه‌ها بوده و اما در این استان هنوز مشکل راه روستایی داریم، عنوان کرد: باند دوم محور اصلی «بابامیدان – یاسوج- سمیرم» به عنوان یکی از راه های شریانی با ترافیک روزانه بسیار بالا و پرحادثه سال‌های زیادی بوده که در حال احداث است.

روشنفکر ابراز کرد: این پروژه بیش از ۶۰ کیلومتر آن چهار خطه شده و حدود ۲۰ کیلومتر در حال اجرا بوده که انتظار می‌رود که حداقل برای تکمیل قسمت‌های در حال اجرا به لحاظ اعتباری مساعدت شود تا بتوان این ۲۰ کیلومتر را امسال به بهره‌برداری برسانند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است در سال‌های آینده با توجه به اهمیت این محور که در ترانزیت کالا و مسافر در سطح ملی اهمیت بالایی دارد اعتبار بیشتری پیش بینی شود.

روشنفکر خاطرنشان کرد: محور «یاسوج- شیراز» به طول ۳۲ کیلومتر در حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد باند دوم آن بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقی مانده مسیر در حال اجرا بوده و فقط به خاطر کمبود اعتبار به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: این محور نیز استان را به شیراز و آزادراه شیراز – اصفهان متصل می‌کند که ضروری است از طریق ممکن نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل باقی‌مانده پروژه مساعدت شود تا این مسیر را هرچه زودتر در اختیار هموطنان برای بهره‌برداری قرار گیرد.

روشنفکر با اشاره به اینکه محور یاسوج – اقلید نیز به طول ۳۷ کیلومتر در حوزه استان واقع شده و باند دوم مسیر در حال اجرا است، یادآور شد: در ابتدای مسیر تقاطع غیر همسطح در حال اجرا بوده که مشکل اصلی این تقاطع به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز تامین اعتبار نقدی برای آزادسازی اراضی است.

وی تصریح کرد: تمام مراحل قانونی انجام شده و فقط پرداخت بهای املاک و اراضی مانده است که مانع اجرای پروژه شده که انتظار می‌رود به نحو ممکن  مبلغی در حدود ۵۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی امسال و سال آینده برای آزاد نمودن اراضی تامین تا معارض پروژه حل و عملیات اجرایی آغاز شود.

روشنفکر افزود: در بخش راه‌های روستایی نیز استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه شهرستان‌های سردسیری در رتبه‌های آخر از لحاظ راه‌های روستایی بوده که انتظار داریم توجه ویژه‌ای به راه‌های روستایی انجام شود به ویژه راه روستایی تاک سیسه – مورزرد – بردپهن به طول۵۰کیلومتر که در اولین بارندگی مسدود می‌شود و جمعیت فراوانی در این مناطق ساکن هستند که طلب استمداد از مسئولین نظام به ویژه مجموعه وزارت راه و شهرسازی دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای تازه تاسیس از جمله چیتاب، مارگون، گراب، مادوان، پاتاوه، سپیدار مرکزی و سی سخت در حال احداث معابر، کوچه و راه‌های دسترسی (ورودی وخروجی شهرها) ازوضعیت مناسبی برخوردار نبوده که انتظار می‌رود برای تامین ۱۰ هزار تن قیر مورد نیاز تدبیری شود.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل اعم از زمینی، ریلی و هوایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای تامین اعتبار پروژه‌های راهسازی این استان از محل ماده ۵۶ دریغ نمی‌کنم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت