پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 دی 1395 ساعت 16:10:: شناسه خبر: 10906

رصدخانه خبری صدای جنوب؛

حمله بی‌سابقه سرمربی پرسپولیس به کی‌روش/حمایت رئیس کمیته امداد از دولت در ماجرای گورخواب‌ها/ انتقاد هاشمی از تیم رسانه‌ای دولت

بخش جدید پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب،تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، را بصورت روزانه و در ساعات پایانی شب در اختیار مخاطبان قرار می‌ دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بخش جدید پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب،تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، را بصورت روزانه و در ساعات پایانی شب در اختیار مخاطبان قرار می‌ دهد.

توصیه کوهکن به اصولگرایان

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر لزوم دریافت مجوز از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت که تشکل‌های مختلف اصولگرا اگر عقل و تدبیر داشته باشند تکروی نمی‌کنند.محسن کوهکن اظهار کرد: اگر هر تفکر سیاسی در کشور یک حزب داشته باشد شاید به صورت طبیعی راضی نباشد که حزب دیگری هم‌فکر خودش و هم‌عرض با تشکیل شود. اما وقتی ما در کشور حزب نداریم به هر میزانی که از این لجنه‌ها داشته باشیم معنا و مفهومش این است که سازوکار هماهنگ کردن نیروهای مرتبط راحت‌تر است. لذا من اصل تشکیل این جبهه را مثبت می‌دانیم.وی افزود: در جریان اصولگرا هیچ یک از تشکل‌ها چه آنهایی که از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز دارند یا آنهایی که در قالب جبهه تشکیل می‌شوند و بعد مجوز می‌گیرند نه خودشان چنین داعیه‌ای دارند نه بقیه این را قبول دارند که ‌آنها برای همه اصولگرایان تصمیم‌گیر هستند بلکه اینها لجنه‌های کوچک و بزرگی هستند که به صورت طبیعی با هم تصمیم می‌گیرند.این نماینده اصولگرای مجلس با اعلام حمایت از تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تأکید کرد: نهایتاً فرآیند تصمیم‌گیری در جریان اصولگرایی باید متشکل از برآیند اشخاص حقوقی و حقیقی تأثیرگذار باشد و این رویه تا زمانی که حزب واحدی به وجود نیامده ادامه خواهد داشت.

واکنش پزشکیان به کاندیداتوری خودش و مطهری

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخابات سال ۹۶ تصمیمی برای حضور در کنار آقای روحانی دارید یا خیر؟ اظهار کرد: عده‌ای برخی مسائل در این خصوص را مطرح می‌کنند اما هنوز به جمع‌بندی و تصمیمی برای حضور در انتخابات سال ۹۶ نرسیده‌ام.وزیر بهداشت دولت اصلاحات در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته‌ می‌شود اگر شما در کنار روحانی برای شرکت در انتخابات حضور پیدا نکردید آقای مطهری جایگزین می‌شود؟، گفت: با بنده صحبتی برای حضور در کنار روحانی در رقابت‌های انتخابات ۹۶ نشده است. وی همچنین درباره کاندیداتوری مطهری در کنار روحانی نیز گفت: از اینکه با علی مطهری در این باره صحبتی شده باشد هم خبری ندارم.شماری از اصلاح‌طلبان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از گزینه آلترناتیو در کنار روحانی برای انتخابات ۹۶ سخن می‌گویند.

اذعان شریعتمداری به اشتباهش

حسین شریعتمداری اشتباه خود در مورد قیمت دلار در دوره احمدی‌نژاد را پذیرفت. کیهان با انتشار گزارشی در مورد مناظره شریعتمداری و کواکبیان نوشت: «در میانه این گفت‌و‌گوی داغ مدیر مسئول کیهان در یک سهو لسان قیمت دلار در هنگام آغاز به کار دولت یازدهم را به جای بالاترین نرخ دلار در دولت دهم اعلام کرد.»شریعتمداری در این مناظره گفته بود که اوج قیمت دلار در دوره احمدی‌نژاد ۳۱۰۰ تومان بود. این در حالی است قیمت دلار در آن زمان به بیش از ۳۷۰۰ تومان رسیده بود.

احضار حمید روحانی به دادسرا

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی گفت که با شکایت دفتر رئیس جمهور به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده است.حجت الاسلام والمسلیمن سید حمید روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ام شکایتی با عنوان اهانت به رئیس جمهور در سخنرانی که مرداد ماه امسال در تبریز داشتم از سوی دفتر رئیس جمهور انجام شده است.روحانی تصریح کرد: قطعا جهت رسیدگی به این شکایت به دادسرای ویژه روحانیت خواهم رفت.

کمپینی که احمد توکلی در کانال تلگرامی‌اش به اشتراک گذاشت

کانال منتسب به احمد توکلی از آغاز به کار کمپین« و عموم مردم» به منظور حمایت از شفافیت حقوق‌های مدیران و جلوگیری از حذف عبارت« و عموم مردم» در مصوبه مجلس خبر داد.هفته پیش ماده ای در مجلس تصویب شد تا حقوق مدیران در سامانه ای در اختیار دستگاه های نظارتی و عموم مردم قرار گیرد. عده ای از نمایندگان خواستار حذف عبارت «و عموم مردم» در این مصوبه هستند.در همین راستا کانال تلگرامی احمد توکلی از آغاز به کار یک کمپین خبر داد و نوشت: به کمپین حمایت از شفافیت حقوق‌های مدیران و منع حذف عبارت «و عموم مردم» در مصوبه مجلس بپیوندید. شما شهروند گرامی نیز میتوانید با امضاء آن در این اقدام ملی شریک باشید.

نگاه آل اسحاق به معرفی میرسلیم از سوی حزب موتلفه

عضو سابق حزب موتلفه می‌گوید: این حزب می‌گوید ما نامزد حزبی خود را داریم و او را معرفی می‌کنیم اما اگر تصمیم جمعی به کاندیدای دیگر رسید حتما از او حمایت می‌کنیم اگر این کار را انجام دهند خیلی قشنگ است.یحیی آل اسحاق درباره معرفی نامزد حزبی حزب موتلفه اسلامی گفت: کارشان تا این حد خوب است ولی به شرطی که حرف دوم شان هم عملیاتی شود.وی افزود: موتلفه می‌گوید ما نامزد حزبی خود را داریم و او را معرفی می کنیم اما اگر تصمیم جمعی به کاندیدای دیگر رسید حتما از او حمایت می کنیم اگر این کار را انجام دهند خیلی قشنگ است.این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: یک اصل در کار جمعی وجود دارد و آن اینکه مصالح جمعی بر مصالح فردی ارجح است. موتلفه نامزد حزبی معرفی می کند اما اگر رسید به اینکه نامزد اصلحی است یا مصالحی وجود دارد سر وعده دوم خود بایستند کار درستی است.آل اسحاق درباره رأی آوری و مقبولیت اجتماعی میرسلیم نامزد حزبی حزب موتلفه یادآور شد: این را باید جامعه جواب دهد ولی موتلفه از بین ۸ نفر به این نتیجه رسید حالا تشخیص درست یا غلط شان بستگی به خودشان دارد ولی واقعا کار جمعی کردند.

دستور تازۀ ابوبکر البغدادی به اعضای داعش

سرکرده گروه تروریستی داعش به اعضای این گروه دستور داده تا حملاتشان علیه کشورهای غربی و عربی را تشدید کنند. آخرین خبر این خبر را منتشر کرد.

واکنش عجیب وزیر احمدی‌نژاد به انتشار خبر کاندیداتوری‌اش

محمدمهدی زاهدی وزیر علوم دولت نخست احمدی‌نژاد در واکنش به انتشار خبر اعلام‌ کاندیداتوری خود در یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا، گفت: بروید از همان کسی که این ادعا را مطرح کرده، سوال کنید. این خبر از روی کانال تلگرامی بنده حذف شده است. شما باید پاسخ این سوال را از آقای مردوخی بپرسید. من چیزی را تکذیب نکردم و صرفاً تاکید دارم که برای گرفتن پاسخ سوال‌تان به آقای مردوخی که چنین ادعایی را مطرح کرده، مراجعه کنید. به هیچ عنوان نباید چیزی از قول من تکذیب شود. صرفاً حق دارید از قول من ذکر کنید که گفتم بروید از آقای مردوخی بپرسید. ناصر یمین مردوخی کردستانی ظهر روز گذشته در راهروی ساختمان مجلس در جمع چند نفر از خبرنگاران اصولگرا مدعی شد که محمدمهدی زاهدی تا دقایقی دیگر با حضور در جمع خبرنگاران و ارائه رزومه و سوابق کاری خود، برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اعلام کاندیداتوری خواهد کرد و این درحالی بود که تا پایان نوبت سوم نشست‌های علنی روز گذشته، چنین اتفاقی نیافتد اما هنوز نشست علنی نوبت دوم روز گذشته به پایان نرسیده بود که یکی از خبرگزاری‌های اصولگرا در خبری از اعلام‌کاندیداتوری این نماینده اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

رقم تخلف صندوق فرهنگیان از ۱۲ هزار میلیارد گذشت!

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: اعضای هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مصمم هستند حقوق معلمان به آنها بازگردانده شود و بسیاری از فشارها و توصیه‌هایی که تاکنون شده نتوانسته روی نتیجه تحقیقات تأثیری بگذارد.رقم تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان تا کنون به بیش از ۱۲ هزار میلیارد رسیده که با تکمیل تحقیقات این رقم بالاتر هم می رود. فارس این خبر را منتشر کرد.

پاسخ تند دفتر رییس جمهور به اظهارات یک نماینده

در اطلاعیه روابط عمومی دفتر رییس جمهوری، ادعاهای منتشر شده در برخی از رسانه ها به نقل از سید جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی عاری از حقیقت اعلام و بشدت تکذیب شده است. طی روزهای گذشته برخی سایت‌های خبری بدون هیچ‌گونه بررسی و تحقیق به نقل از سید جواد ابطحی نماینده خمینی شهر نوشتند که “در سال ۸۸ به دستور روحانی به‌عنوان مسؤول شورای عالی امنیت ملی سران فتنه در حصر خانگی قرار گرفتند و امروز تمام امکانات رفاهی و تفریحی برای سران فتنه مهیاست، سران فتنه می‌خورند و می‌خوابند. شرایطی که برای سران فتنه فراهم است برای من به‌ عنوان نماینده مجلس مهیا نیست.” دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: شایسته است نماینده محترم ابتدا بررسی بفرمایید که در سال ۸۸ مسوول شورای عالی امنیت و دبیر آن چه کسی بوده است؟! دکتر روحانی در آن سال چنین مسوولیتی نداشته اند. روابط عمومی دفتر رییس جمهوری ضمن تقدیر از هوشیاری مردم شریف ایران اسلامی، از رسانه ها نیز درخواست کرده تا از نقل اخبار و مطالب غیر موثق خودداری نمایند. در پایان این اطلاعیه تاکید شده است که رعایت شان نمایندگی از مردم شریف در جای جای میهن اسلامی اقتضا می کند که بویژه از دروغ و انتساب مطالب خلاف واقع به مسوولان ارشد دستگاه اجرایی و خدمت گزاران ملت پرهیز شود.

جلسه خاص نماینده های طرفدار حقوق کارگری در هتل پنج ستاره کیش!‏

دیده‌بان سلامت نوشت: شنیده‌ها حاکی ‏از آن ‏است که یازده نماینده مجلس هفته گذشته برای بررسی بندهایی مربوط به وزارت رفاه نه در مجلس که در کیش تشکیل جلسه ‏دادند.‏یک منبع آگاه به دیده‌بان سلامت گفت که این جلسه هفته گذشته در هتل پنج ستاره شایگان در کیش و به میزبانی یکی از وزارتخانه‌های ذینفع برگزار شده و این نمایندگان از ‏جمله یک ‏نماینده شاخص کارگری همراه خانواده‌هایشان در این هتل اقامت داشتند.‏مشخص نیست این جلسه که قاعدتا باید در مجلس برگزار شود چرا در یک هتل پنج ستاره برگزار شده و چرا برخی نمایندگان مدعی حمایت ‏از اقشار کارگری از برگزاری این جلسه در کیش استقبال کردند؟!‏

کنایه لاریجانی به وزیر احمدی نژاد

زاهدی وزیر اسبق علوم وزیر احمدی نژاد امروز در صحن علی مجلس به نشانه مخالفت با حذف بندی از برنامه ششم توسعه عدد دو را نشان داد. آقای لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اقدام زاهدی بیان داشت:« «آقای زاهدی اینگونه رای نمی آوری، رای بده.»

تکذیب ممنوع‌التصویری کارشناس تلویزیون

صبح امروز در برخی از خبرگزاری‌های رسمی کشور خبری منتشر شد مبنی بر اینکه امیر سرکرده، کارشناس و مجری هواشناسی سیما، ممنوع‌التصویر شده است. باشگاه خبرنگاران جوان برای اطلاع از صحت و سقم این خبر با این کارشناس هواشناسی تماس گرفت. سرکرده در گفت‌وگوی کوتاهی این موضوع را قویاً تکذیب کرد و گفت نمی‌داند چه کسانی و چرا به انتشار چنین اخباری اقدام می‌کنند. وی همچنین گفت این موضوع را پیگیری و از منتشرکنندگان آن شکایت خواهد کرد. خبرنگار ما از امیر سرکرده پرسید آخرین اجرای شما چه زمانی خواهد بود که وی پاسخ داد «دقیقاً نمی‌دانم اما احتمالاً فردا اجرا داشته باشم».

انتقاد هاشمی از تیم رسانه‌ای دولت

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار گروهی از نخبگان علمی و دانشگاهی از شهرستان کهکیلویه و جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی در شبکه‌های اجتماعی از استان‌های قم، مازندران و اصفهان در پاسخ به سؤال اعتراضی یکی از حاضران که «چرا تیم رسانه‌ای دولت به این همه دستاوردها اشاره نمی‌کند تا مردم از زحمات دولت و مجموعه‌ی آن آگاه شوند؟»، گفت: درست است که تیم رسانه‌ای دولت مناسب پاسخگویی به شبهات این همه کینه‌ورزی‌ها نیست، اما سرمایه اصلی این دولت، آگاهی عمیق جامعه، به ویژه جوانان است که نمی‌گذارند سرنوشت کشور به دست کسانی باشد که تجربه‌های تلخ مدیریت و مسؤولیت‌های آنها در مجلس و دولت را داریم.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

حمایت رئیس کمیته امداد از دولت در ماجرای گورخواب‌ها

رییس کمیته امداد امام(ره) گفت: هجمه در موضوع گورخواب ها به دولت انصاف نیست برخی با دولت تسویه حساب سیاسی می کنند. سید پرویز فتاح روز دوشنبه در نشست خبری باخبرنگاران با تاکید بر این که برخورد با دولت در خصوص موضوع گور خواب ها نصیر آباد، سیاسی بود، گفت: شاهد فعالیت های خوب دولت در حوزه آسیب های اجتماعی بودیم. وی با قدردانی از رسانه ها بخاطر انتشار این موضوع، گفت: برخی متاسفانه با این موضوع، تسویه حساب سیاسی کردند. رییس کمیته امداد در ادامه با تاکید بر این که این نهاد درباره جمع آوری معتادان هیچ وظیفه ای ندارد، گفت: امداد می تواند تنها از خانواده معتادان در صورت نیازمند باشند کمک کند. به گفته فتاح، هم اکنون ۳۰ هزار خانواده که سرپرست معتاد دارند تحت حمایت امداد هستند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

ویژه خواری فرزند مدیرعامل یک اپراتور تلفن همراه!

فرزند مدیرعامل اپراتور تلفن همراه (الف) با راه اندازی یک موسسه با نام «پویا.آ.م»، اقدام به قراردادهای نجومی در زمینه شبکه پیامکی کرده است. این درحالیست که که برای اخذ چنین مجوزی از این اپراتور، جز با اخذ وثیثه یا ضمانت های سنگین میسر نیست. مشخص نیست این آقازاده با چه نوع ضمانتی موفق شده نظر پدر خود را به عنوان مدیرعامل اپراتور جلب کند! ویژه خواری یکی از شاخه های اصلی فساد است که سالیانیست برخی مسئولین به آن دچارند و دستگاه قضایی نیز، مصمم به برخورد جدی با این فساد است. «تدبیر و امید» این خبر را منتشر کرد.

کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان گزینه جبهه مردمی نیروهای انقلاب است

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری عصر امروز در نشست خبری که در محل خبرگزاری فارس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در مورد حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ اظهار داشت: کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب است که می‌خواهیم درباره او وحدت کنیم.

کنایه حقوقی قالیباف به روحانی

محمدباقر قالیباف، صبح امروز طی سخنانی در مراسم بهره برداری از ۶۵دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی مترو تهران و حومه با بیان اینکه موضوع تحریم اثر جدی در حوزه های مالی، فنی و اعتبارات برای مترو داشت، تصریح کرد: اگر می خواهید به مردم شهر خدمت کنید و برای مردم شهر ارزش و کرامتی قائل هستید و اگر به حقوق شهروندی اعتقاد دارید برای توسعه مترو و رفع آلودگی هوا فکری بکنید. باید توجه داشته باشیم که شرط حیات، زندگی و سلامت از ابتدایی ترین حقوق شهروندان است. این در حالی است که امروز بدون شک آلودگی هوا شرایط زندگی و سلامت مردم را به خطر انداخته است.

شبکه‌های اجتماعی به سراغ رامبد جوان رفتند

انتشار ویدئویی کوتاه از رامبد جوان در شبکه‌های اجتماعی، خوراکی جدید را به دست منتشرکنندگان اخبار نادرست در فضای مجازی داد.شامگاه گذشته شبکه‌های اجتماعی پر شد از خبری مبنی بر چپ شدن ماشین رامبد جوان، سازنده برنامه خندوانه که ویدئویی را هم به همراه داشت. هر چند تماشای با دقت این ویدئوی کوتاه از همان ابتدا نمایشی بودن آن را ثابت می‌کند، اما برای مخاطبی که در بدو امر با خبری مبنی بر چپ شدن مجری شناخته‌شده یک برنامه تلویزیونی مواجه می‌شود و از سواد رسانه‌ای کافی هم برخوردار نیست، این اعلام آنهم بدون هیچ توضیحی، می‌تواند به اندازه‌ی کافی شوکه‌کننده باشد.

حمله بی‌سابقه سرمربی پرسپولیس به کی‌روش

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین روز دوشنبه پرسپولیس اظهار کرد: تمام بازیکنان سالم هستند و فقط محسن ربیع‌خواه و ولادیمیر پریموف مشکل کوچکی دارند که تا آخر هفته به آمادگی کامل می‌رسند. امروز تمرینات‌مان فقط در سالن وزنه صورت می‌گیرد و فردا در زمین شماره ۲ آزادی ساعت ۱۱ تمرین داریم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از برگزاری اردوی تیم ملی در دوبی و تقویم بازی‌ها در فوتبال ایران گفت: اگر پرسپولیس قهرمان لیگ نشود و در آسیا نتایج خوبی نگیرد مقصر اصلی‌اش کی‌روش و فدراسیون فوتبال هستند.

میزان رشد اقتصادی کشور در تابستان امسال از زبان وزیر

علی طیب‌نیا در همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه نوین‌سازی نظام بانکی کشور از الزامات تحقق سیاست های کلی نظام به گونه ای است که در اسناد مهم فرادستی کشور آمده است، گفت: سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران را به عنوان کشوری توسعه یافته در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌المللی ترسیم می‌کند. وزیر امور اقتصاد ودارایی با تأکید بر اینکه دولت از وضعیت معیشت مردم رضایت ندارد، گفت: رشد اقتصادی تابستان ۹.۲ درصد بوده که البته دولت به دنبال تداوم و استمرار این رقم در فصول آتی است.مهر این خبر را منتشر کرده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت