پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 دی 1395 ساعت 04:10:: شناسه خبر: 11031

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه:

لزوم همکاری مردم و مسئولان در حفظ ومرمت بافت تاریخی دهدشت/ پایگاه پژوهشی راه اندازی شد

راه اندازی پایگاه پژوهشی نقش مهمی در حفظ، صیانت و مرمت بافت قدیمی دهدشت به همراه خواهد داشت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه ازبرنامه های خود در جهت حفظ ومرمت بافت تاریخی دهدشت خبرداد و اظهار داشت:در اجرای این برنامه ها همکاری مردم و مسئولان می تواند نقش زیادی در تحقق اهداف داشته باشد.

به گزارش صدای جنوب،سیاوش زمان با اشاره به راه اندازی پایگاه پژوهشی در بافت تاریخی این شهرستان افزود:راه اندازی این پایگاه نقش مهمی در حفظ، صیانت و مرمت این بافت به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: هدف از راه اندازی این پایگاه پزوهشی تهیه برنامه های مدیریتی، مستند نگاری،مرمت و احیا مستمر، فراهم آوردن شرایط حفاظت، تدام آموزش و ایجاد هماهنگی در اجرای فعالیت های آن است.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه سهولت و سرعت در امور اداری، فنی، پژوهشی و انجام فعالیتهای علمی در بافت تاریخی دهدشت را از دیگر مزایای این پایگاه عنوان کرد.

زمان خاطرنشان کرد: این پایگاه یکی از بازوهای پژوهشی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی در خصوص بررسیهای منسجم در بافت تاریخی خواهدبود.

بافت قدیمی بلاد شاپور که  با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت های تاریخی کشور به شمار می آید  در سال ۱۳۶۴درفهرست آثارملی ایران قرارگرفت.

 شکرالله علیزاده مدیر اداره میراث فرهنگی استان در زمان قبل از ادغام با صنایع دستی و گردشگری گزینه مدیریتی این پایگاه می باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت