پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آذر 1400 ساعت 14:09:: شناسه خبر: 110594

برگزاری جشنواره زیسیت محیطی به همت پزشک کهگیلویه و بویراحمدی/رادمنش: راهی جز حفاظت از موهبت‌های الهی نداریم

به همت پزشک و حامی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمدی جشنواره زیست محیطی با تجلیل از برگزیدگان و فعالان این حوزه برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب  یکی از مشکلات بزرگ و پیش روی آینده جهان و ایران مشکلات زیست محیطی است که همه بخش‌ها و حوزه‌ها را تحت شعاع خود قرار داده است.

مشکلاتی که کره خاکی را در بر گرفته و باعث شده که اکنون به دروازه بحران‌ها نزدیک شویم و بی‌شک یکی از بحران‌ها که جدی به نظر می‌رسد استفاده نادرست از منابع، خاک، جنگلها و منابع طبیعی بوده و همچنین حیات وحش که این موهبت‌های خدادادی رو به نابودی رفته و زندگی نسل آینده را در معرض خطر قرار می‌دهند.

 در این بین فعالان زیست محیطی بدون هیچگونه مزد و منتی و تنها با عقیده پاک و صاف خود به کمک محیط زیست آمده اند و نه تنها از کسی بودجه و اعتباری برای فعالیت آنها در نظر نمی‌گیرد بلکه از جیب خود برای محیط زیست و آینده این کشور هزینه می‌کنند که یکی از آنها دکتر سید محمد رادمنش از اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد است که بیش از چندین سال علاوه بر طبابت فعالیت های زیست محیطی گسترده‌ای داشته و سالانه همایش های زیست محیطی با حضور اکثر استان برگزار می‌کند.

در همین خصوص دکتر رادمنش در همایش سالانه خود که با حضور جمع زیادی از فعالان زیست محیطی برگزار شد با بیان اینکه همه ما نسبت به نسل‌های آینده وظیفه داریم و نباید غافل از رسالت خویش برای فرزندان این آب و خاک باشیم اظهار کرد: همواره در ذهن و فکر خودم به محیط‌ زیست  می‌اندیشم و چه شب و روزهایی که تامل و تفکر کرده‌ام که چرا نباید از نعمت های  الهی به درستی استفاده کنیم چرا باید به جنگل و درخت و آبشار و این همه طبیعت  بدی کنیم آفریده هایی که هر کدام زیبایی خاص خود را داشته و جهان با آنها زیباست.

 

این فعال زیست‌محیطی در ادامه با بیان اینکه در همه جای ایران عزیز زیبایی‌ها دیده می‌شود و کشوری چهارفصل هستیم و خداوند از نعمت هایش برای ما کم نگذاشته تصریح کرد: باید به فرزندان خود یاد دهیم که برای ذره به ذره طبیعت محیط  زیست  احترام قائل شوند و شکرگزار خداوند باشیم که این همه زیبایی را برای بشر خلق کرده است تا انسان زیبایی ببیند و زیبا زندگی کند.

این فعال زیست‌ محیطی گفت: اکنون محیط زیست در معرض خطر قرار گرفته و همه ما باید پاسبان و حافظ آن باشیم پاسبان محیط زیست به معنای سرباز وطن است زیرا اگر محیط زیست خراب شود زندگی وجود نخواهد داشت برای حفظ زندگی خود چاره ای جز دفاع از محیط زیست نداریم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره زیست محیطی در سال‌های اخیر گفت: این کمترین خدمتی است که می‌توان به محیط زیست و طبیعت کرد تا هنگامی که خداوند توفیق زندگی در این جهان را به من داده در برگزاری چنین همایشی مصمم خواهم بود و امیدوارم دوستداران و فعالان زیست محیطی ایده‌های خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره همواره ارائه کنند.

دکتر رادمنش افزود: وظیفه شما و ما پاسداران بی مزد و منت محیط زیست این است که همواره به دنبال دفع خطرات از این حوزه باشیم هیچگاه به دنبال جایزه نیستیم بلکه به وظیفه خود عمل می‌کنیم چرا که با این کار از حیات انسان دفاع کرده‌ایم.

 

وی گفت: به دلیل شرایط خاص زندگی فقط در زمین امکان پذیر است در هیچ کجای منظومه شمسی به جز کره زمین حیاتی نیست که برای ادامه آن باید محیط زیست خوب تحویل به فرزندان آینده شود.

این دوستدار محیط زیست افزود: اکنون در جهان محیط زیست به شدت در حال خراب شدن است و خیلی ها به دنبال سودجویی برای خودشان هستند و محیط زیست را ناسالم کرده‌اند هرچند تعداد فعالان زیست محیطی کم است و ممکن است خیلی ها کار ما را مسخره کنند اما نباید بنشینیم بلکه باید در مقابل بعضی کارها مثل شکار ایستادگی کنیم باید به درختکاری کمک کنیم ده سال پیش درختکاری چندان وجود نداشت اما اکنون به واسطه فعالیت و همت افرادی مثل آقای آریا که یک میلیون درخت کاشته و کار او در ایران و جهان بی نظیر است درختکاری و نهضت درختکاری در دورترین روستاها هم راه افتاده است.

این فعال زیست محیطی گفت: در گذشته مردم به دنبال کشتن حیوانات در کوچه و بازار بودند اما اکنون به آنها غذا می‌دهند و احترام می گذارند که همه به دلیل مقاومت شما فعالان زیست محیطی است.

وی گفت: بنابراین ما نیز همراه و همکار شما هستیم و این جوایز برای شما کوچک است هر چند تعداد ما کم است اما در آینده تعداد بیشتری خواهیم شد.

رادمنش افزود: امسال شرایط به گونه‌ای شده که همایش را در دو قسمت شمال و جنوب برگزار می کنیم و گزینش‌ها سفت و سخت تر شده و برای آن است که بهترین ها برگزیده شوند هرچند معتقدم همه فعالان زیست محیطی برنده این جشنواره هستند.

وی در ادامه با یادی از مرحوم خیراللهی گفت: مرحوم خیراللهی نیز یکی از بانیان این جشنواره در کنار ما بود که ایشان را نداریم و امیدواریم که روح آن مرد بزرگ و فعال زیست محیطی همواره شاد باشد.

رادمنش تصریح کرد: قریب ۷۰ اثر از ۱۵ استان دچریافت شده تعداد برندگان ۱۴ انجمن و ۱۷  شخص حقیقی فعال زیست محیطی بوده است.

وی در انتها در خصوص ترجمه کتاب جنایت علیه محیط زیست نیز گفت: ترجمه این کتاب به زبان عربی  انجام شده که بخشی از آن در دوره حیات جاوید نام مهندس خیراللهی انجام شده و آماده ارسال به کشورهای همسایه است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت