پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آذر 1400 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 110688

تقاضای امام جمعه سوق از استاندار و نماینده مردم در مجلس/پروژه آبرسانی حومه غربی را پیگیری کنید

نماز جمعه شهر سوق باشکوه فراوان برگزار شد.

صدای جنوب:

خطیب نماز جمعه سوق در رابطه با مذاکرات برجامی گفت:مذاکرات فقط و فقط برای رفع تحریم‌ها است نه مذاکره هسته‌ای و بر اساس آمارها و نظرسنجی ها اکثریت مردم آمریکا به وعده های رییس جمهورشان هیچ اعتمادی ندارند.
حجت الاسلام کیانی اصل افزود:در کشور ما دولتی سر کار آمده که برجام را از اولویت اول نمی داند ؛ اولویت اول دولت سیزدهم بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون نگر است و نگرش به بیرون اول به همسایگان است و سپس به شرق و کشورهای دیگر و مذاکره هسته‌ای وقتی شکل میگیرد که تمامی تحریم ها برداشته شود ، اگرچه برای رفع تحریم ها تلاش می کند اما مهمتر از همه چیز به خنثی سازی تحریم در عرصه داخل و خارج می اندیشد.
وی عضویت در پیمان شانگهای ، سفر به قرقیزستان و اجلاس اکو ، انعقاد قرارداد گازی ، از جمله این اقدامات برای خنثی سازی تحریم ها دانست.
کیانی اصل ادامه داد:ایران از مذاکرات دو هدف عمده دارد ، حذف کامل و تضمین شده و قابل راستی آزمایی تحریم‌ها است که علیه مردم ایران وضع شده است و هدف دوم تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره مندی از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناوری غنی سازی برای مقاصد صنعتی.
امام جمعه سوق خاطرنشان کرد:آمریکا و کشورهای اروپایی بدانند ایران اسلامی هیچگاه تسلیم تهدید نظامی ، تحریم و فشار نمی شود کما اینکه در طول این ۴۳ سال انقلاب تسلیم نشد و مقتدرانه ایستاد.
وی بیان داشت:وی باتبریک روز ۱۶ آذر روز دانشجو گفت:در این روز کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکاییان در دانشگاه تهران صورت گرفت.

وی تصریح کرد:دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید رابطه با خدا را جدی بگیرد ، با خدا حرف بزند مناجات کند ، باید سطح معرفت خودش را بالا ببرد ؛ سطح معرفت هم به وسیله قرآن هم به وسیله نوشته های بزرگان علم و دانش بالا میرود.
باید تقوا و ترک گناه را در اولویت کار خودش قرار دهد. تلاش منظم و برنامه ریزی بی وقفه داشته باشد. کیانی اصل گفت:دانشجو باید روی پدیده‌های سیاسی فکر و تحلیل داشته باشد ، تولید علم و عبور از مرزهای دانش متعهد به آرمان های دانشجویی ،همچون علم، آزاد اندیشی ،آزادی خواهی ، عدالت خواهی ، مطالبه گری و آرمانخواهی داشته باشد وبا واقع‌بینی همه ظرفیتهای کشور را درست ببیند .
خطیب جمعه سوق گفت: در سال‌های اخیر دشمن تلاش کرد که واقعیت های مثبت کشور کمتر دیده شود. وی افزود:واقع‌بینی آرمان‌گرایی به فراموشی یا تنزل از آرمان‌ها منتهی نمی شود ، واقع‌بینی به منزله پذیرش ضعف‌های ناشی از تنبلی کوتاهی یا امثال این نیست اگر واقع بینی را به معنای درست در نظر بگیرند هیچگاه احساس بن بست بودن و دلسردی نمی‌کنند.
وی بااشاره به ۱۴ اذر روز جهانی معلولان نیز گفت:باید فضای سازی فضای شهر برای معلولان انجام شود چون یک مطالبه عمومی است زیرا معلول هم حقوقی مثل انسانهای عادی دارند و نباید تبعیض صورت بگیرد.
کیانی اصل بابیان اینکه مطالبه عموم مردم شهرسوق بحث تکمیل و به بهره‌برداری رساندن ابرسانی حومه غربی است که متأسفانه به صورت لاک پشتی کار می شود گفت:بعد از گذشت ۱۰ سال ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، اگر این طرح به بهره‌برداری برسد اشتغالزایی برای هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود ؛ طرح کشاورزی و باغبانی توسعه پیدا می‌کند و کشاورزی منطقه را شکوفا می‌کند ، مهاجرت از روستا به شهر کاهش پیدا می‌کند و حتی مردم از شهر به روستا مهاجرت می‌کنند ،
وی ادامه داد:اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری تحقق پیدا می‌کند  ؛همان مثل معروف اب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم( آب در کنار ما هست ولی استفاده نمی شود) برای همین انتظار داریم از استاندار محترم، نماینده محترم مردم در مجلس این پروژه را به جد پیگیری کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت