پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1400 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 112861

تحلیل امام جمعه سوق از سفر رئیس جمهور به روسیه

مراسم نماز جمعه شهر سوق امروز برگزار شد.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوی بااشاره به سفر وزیر امور خارجه به چین و سفر رئیس جمهور به روسیه و واکنش مغرضانه گفت:دشمن با عملیات هدفمند رسانه ای در صدد است تا راهبرد خنثی سازی تحریم ها که از یک سو نگاه به درون دارد و از سوی دیگر در صدد تعامل با همسایگان و کشورهای دیگر است ،هدف قرار دهد.
حجت الاسلام کیانی اصل ادامه داد: عملیات رسانه ای به دنبال این هستند که بگویند روابط ایران با چین و روسیه یک طرفه
است و منافع ایران را تامین نمی کند و چرا ایران شعار نه شرقی و نه غربی سر می داد ولی الان به سراغ روسیه و چین رفته است؟!
وی با تحلیل این موارد گفت: قطعاً توافق ایران با روسیه و چین یک توافق برد برد است ولی در توافق ایران با آمریکا چنین چیزی وجود ندارد ؛ و شعار نه شرقی و نه غربی به معنای این نیست که دور خودمان را دیوار بکشیم و هیچ رابطه ای نداشته باشیم و جزیره ای زندگی کنیم ، بلکه باید ارتباط داشته باشیم.
خطیب جمعه سوق تاکید کرد: بر معنای قاعده نفی سبیل تسلط کفار بر مومنین ، ما زیر سلطه دیگران قرار نمی گیریم.
این مسئول ادامه داد: از طرفی وقتی در مذاکرات وین پیشرفتی نبود ، باید اهرم فشار را به غربی ها وارد کنیم و چه ترفندی بهتر از این که با توافق با شرقی ها به غربی ها فشار وارد کنیم تا در بلند مدت سودش را ببریم و در کوتاه مدت هم مذاکرات وین را به نتیجه مطلوب مورد نظر خودمان برسانیم.
حجت الاسلام کیانی اصل خاطر نشان کرد:قطعاً آمریکا و غربی ها پیشرفت کشور ما را نمی خواهند و وقتی ارتباط با روسیه و چین بهترشد ، این ها عصبانی هستند و مشخص است که ما کاملا به هدف زدیم و دیگر کسی نمی تواند ادعا کند که ما با دنیا قهر هستیم و زبان دنیا را بلد نیستیم.
خطیب جمعه سوق گفت:بر همین مبنا به طور همزمان با شرقی ها و غربی ها در حال مذاکره و توافق هستیم.
امام جمعه سوق ادامه داد: ریاست محترم جمهور ، پنج فرمان برای نظام بانکی صادر کرد که به نفع مردم و اصالح نظام بانکی است.
وی بابرشمردن این پنج فرمان یاداور شد: بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت ازاهداف ان است.
کیانی اصل با تبریک ولادت حضرت فاطمه(ع) گفت: همه مقامات قرآن و مقامات اهل بیت در وجود مقدس حضرت زهرا در این عالم تنزل پیداکردند.
حجت الاسلام کیانی اصل باتقدیر از حضور مدیران کل استانی و معاونت عمرانی استاندار به شهر سوق و روستاهای تابعه تاکید کرد: اقدامات و کلنگ زنی های خوبی انجام شده است.
وی تجهیز مدرسه روستای چغل ، تعریض جاده راک ،کلنگ زنی نقاط حادثه خیز جاده سوق -دهدشت ، عملیات طرح هادی در چهار روستا ، کلنگ زنی طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق در چهار روستا ، کلنگ زنی پارک کوهستان و سازماندهی شهدای گمنام ، تعیین و تکلیف پروژه آبرسانی حومه غربی ، قول مساعد برای بهینه سازی مرقد مطهرسردار شهید طیب ، الزام راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر سوق، تقویت و راه اندازی دو سایت جدید در حوزه فناوری را از مهمترین دستاوردهای این بازدید بیان کرد و گفت: متاسفانه در برخی از روستاها هنوز مشکل آنتن دهی وجود دارد که از مسئولان امر می خواهیم که این مشکل را هم برطرف کنند.

وی همچنین از گروه جهادی پیشرفت و عدالت و حضور مشاور دکتر قالیباف در شهر و روستا های بخش سوق بویژه توجه به راههای ارتباطی و کمک به دهیاران قدردانی کرد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت