پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1394 ساعت 14:12:: شناسه خبر: 114

روند رو به رشد ازدواج سفید در جامعه

ازدواج سفید پیوندی است میان زن ومرد تا بدون هیچگونه تعهد قانونی وشرعی و فقط بر اساس رفع نیازهای غریزی با یکدیگر زندگی کنند.

مجید ابهری، رفتار شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رواج ازدواج سفید در جامعه اظهار داشت: از چندین دهه پیش تا بحال در بسیاری از کشورها زندگی بدون تعهد قانونی بین زنان ومردان وجود داشته که برخی از زوج ها آنرا به پیوند قانونی زناشویی ترجیح داده اند و این روند چند سالی است که در جامعه ما نیزبدلیل افزایش آمار طلاق وکاهش آماراین نوع پیوند ظاهر و شروع به رشد کرد.

وی تصریح کرد: ازدواج سفید از آن جهت که هیچ سندی بین زوج ها امضا نمی شود وشناسنامه شان فاقد مهر ازدواج خواهد بود در کالبد شکافی این زندگی ، ۶۰ درصد از مردان در این روش متاهل و ۱۵ درصد مردان وزنان شکست خورده که با تجربه ای تلخ از زندگی قبلی و ترس از ازدواج مجدد این نوع از رابطه انتخاب کرده اند و یا زنان و مردانی که به نظر خودشان سن آنها از مرز مقرر سن ازدواج گذشته و دیگر میلی به تشکیل خانواده ندارند، در این شکل مرد و زن هر دو توانایی مالی داشته و زندگی را بر اساس توافق متقابل مالی پی ریزی می کنند.

این رفتار شناس ادامه داد: اولین اشکال درازدواج سفید تقویت نوعی از خودفروشی در قالب زندگی است چرا که زندگی مخفی ودور از چشم اقوام ونزدیکان مخصوصا وقتی مردان متاهل هستند؛موجب تحقیر زنان و خستگی روحی آنها می شود.

ابهری افزود: بلاتکلیفی بیوه های جوان و از دست دادن فرصتهای مناسب ،دومین ایراد چنین پیوندها بوده که از بین رفتن قبح روابط غیر متعارف و آمادگی برای پذیرش اینگونه روابط در آینده ،از عارضه های  منفی در این مقوله هستند.

وی با بیان عوارض منفی و ناهنجاریهای گفته شده تاکید کرد؛ از اصلی ترین نتایج منفی ازدواج سفید ،کاهش تمایل ازدواج در جوانان است که با وجود این روش نادرست دیگر جوانان حاضر به پذیرش مسئولیت ازدواج و قبول هزینه های مادی ومعنوی نخواهند بود و نیز دومین خطر جدی ایجاد تزلزل در ارکان خانواده وکمرنگ شدن صداقت وتعهد در خانواده است.

این رفتار شناس در پایان گفت: در چنین پیوندهایی بیشترین لطمه به بانوان وارد می شود چرا که با تن دادن به رابطه غیر رسمی و غیرثبتی ،سرنوشت و احساساتشان به بازی گرفته شده و هجوم افسردگی بر روح و روانشان جبران ناپذیر خواهد بود بنابراین زندگی پاک و شرافتمندانه و دشوار صدها بار شرف دارد به لکه دار نمودن عفت و ناموس.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت