پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 دی 1395 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 11635

نامزد ترامپ برای وزارت دفاع:

درمورد برجام وقتی آمریکا تعهدی داده به آن عمل می‌کند

جیمز ماتیس، ژنرال بازنشسته و رئیس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا است که به مواضع تند و صراحت لهجه‌اش مشهور است.

 پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب؛

ژنرال جیمز ماتیس، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت دفاع دولت آینده آمریکا، توافق هسته‌ای ایران با کشورهای غربی موسوم به برجام را معاهده‌ای “غیردوستانه” خواند اما تاکید کرد “وقتی آمریکا تعهدی داده است، ما باید با همکاری هم‌پیمانان خود به آن تعهدات عمل کنیم.

ژنرال ماتیس در بخشی از اظهارات خود این توافق هسته‌ای با ایران را یک توافق‌نامه ناقص کنترل تسلیحاتی نامید.

ژنرال ماتیس که در جلسه کمیته امور دفاعی سنا برای تایید او برای وزارت دفاع حاضر شده بود، در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان سنا درباره جنبه‌های غیر هسته‌ای فعالیت‌های ایران گفت که اگر آشکارا نشان دهیم ایران با استفاده از حامیان و نیروهای تروریستی چه مقاصدی را در سر دارد، می‌توانیم ایران را محدود کنیم.

ژنرال ماتیس اضافه کرد که باید تهدید موشک‌های بالستیک ایران را جدی گرفت.

جیمز ماتیس همچنین هشدار داد که ناتو در معرض بزرگترین تهدیدها از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد. او که روسیه، چین و گروه‌های تروریستی را تهدید علیه نظم جهانی دانست، اظهار کرد که ولادیمیر رییس جمهوری روسیه، در تلاش برای تجزیه ناتو بوده است.

با این حال او با نیاز به همکاری با مسکو در موارد ممکن، با دونالد ترامپ ابراز موافقت کرده است.

جیمز ماتیس، ژنرال بازنشسته و رئیس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا است که به مواضع تند و صراحت لهجه‌اش مشهور است.

اگر نامزدی این ژنرال که سگ دیوانه لقب گرفته، تایید شود، اولین افسر حرفه‌ای نظامی است که بعد از ۵۰ سال به وزارت دفاع آمریکا می‌رسد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت