پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1401 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 120394

بازدید فرماندار دنا و مسئولان از منطقه نسه‌کوه/جاده‌ای که زمستان و تابستان بلای جان کشاورزان است!

فرماندار دنا به همراه رئیس جهاد کشاورزی، رئیس راهداری، شهردار و رئیس شورای شهر سی سخت از کشتارگاه، طرح های گلخانه ای و کشاورزی و مشکلات جاده کشاورزی منطقه نسه کوه بازدید کردند.

به گزارش صدای جنوب ، کورش درخشان زاده فرماندار دنا به همراه رئیس جهاد کشاورزی، رئیس راهداری، شهردار و رئیس شورای شهر سی سخت از کشتارگاه، طرح های گلخانه ای و کشاورزی و مشکلات جاده کشاورزی منطقه نسه کوه بازدید کردند.

یکی از مشکلات اصلی کشاورزان نسه کوه سی‌سخت نبود جاده مواصلاتی آسفالت این منطقه کشاورزی است که در طول سال باعث مشکلات فراوانی برای کشاورزان می شود.

این جاده علاوه بر سنگلاخی بودن در فصل بهار و تابستان به علت گرد و خاک زیاد باعث پایین آمدن کیفیت محصولات کشاورزی می شود و در فصل پاییز و زمستان هم پر از گل و لای بوده و عملا رفت و آمد را مشکل می کند.

کشاورزان منطقه نسه کوه میزبان فرماندار دنا و هیأت همراه بودند تا بلکه مشکل این جاده حل و فصل شود.

کشاورزان منطقه نسه کوه از دامدارانی که بدون مجوز و پروانه بهره برداری اقدام به چرای دام در منطقه می‌کنند گلایه‌مند بودند و از فرماندار دنا خواستار برخورد قانونی با این دامداران شدند چرا که وجود گله های گوسفند در نزدیکی طرح های گلخانه ای و کشاورزی باعث آلودگی می‌شود.

در این دیدار مقرر گردید شورای شهر ورود کند و نامه ای تنظیم کرده تا با هماهنگی دامپزشکی، شبکه بهداشت و همکاری  مقام قضایی نسبت به جمع آوری دامدارانی که بدون پروانه چرای دام در این منطقه می‌کنند اقدام شود.

یکی دیگر از درخواست‌های کشاورزان منطقه نسه کوه آسفالت جاده کشتارگاه تا طرح های گلخانه ای بود که درخشان زاده فرماندار دنا از شهردار سی سخت درخواست کرد که این جاده را از محل اعتبارات زلزله آسفالت کند که شهردار شهر سی سخت اظهار کرد این جاده در محدوده شهری نیست و شهرداری نمی تواند آسفالت این جاده را انجام دهد و اعتبار کافی برای این کار را ندارد و تأمین اعتبار نشده است که باید از آسفالت معابر شهر کم کند و این جاده را آسفالت کند که قطعا اعتراضات مردمی را در پیش دارد.

فرماندار دنا  اصرار بر آسفالت این جاده داشت که مقرر گردید شهرداری به صورت امانی کار آسفالت این جاده را انجام دهد.

در بازدید فرماندار دنا از کشتارگاه شهرداری سی سخت مشکل نبود سردخانه برای نگهداری لاشه کشتارها وجود داشت که صیادی شهردار در حضور درخشان زاده قول داد که هرچه سریعتر نسبت به خرید تجهیزات سردخانه کشتارگاه اقدام کند تا مشکل سردخانه برطرف گردد.

در این پایان این بازدید فرماندار دنا به همراه رئیس جهاد کشاورزی از طرح  گلخانه ای گل رز و استخر ذخیره آب باغداران منطقه لهوس دیدن کردند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت