پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 دی 1395 ساعت 11:10:: شناسه خبر: 12093

پلاسکو، نماد خوشنامی تهران در آتش فروریخت

ساختمان قدیمی و خوشنام تهران در آتش سوخت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به گزارش خبرنگاران مستقر در حادثه آتش سوزی، صبح امروزساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری دقایقی پیش در حالی که آتش تقریبا مهار شده بود به علت چندین انفجار و فرسودگی ساختمان تمام ساختمان فرو ریخت.

* متاسفانه تعدادی از آتش نشانان در زیر آوار ماندند که هنوز تعداد و سرنوشت آنها مشخص نیست.در این حادثه ۲۰۰ آتش نشان برای عملیات امداد و نجات حضور داشتند.

* این آتش سوزی تا این لحظه ۴ ساعت به طول انجامیده و به رغم تلاش بی وقفه آتش نشانان به علت گستردگی آتش و رعایت نکردن نکات ایمنی مهار نشد.

* از تعداد مصدومان احتمالی این حادثه اطلاعی در دسترس نیست ولی ۷۰نفرتاکنون مداواشده اند.

* تا این لحظه۳۷ آتش نشان آسیب دیدند که ۷ نفر از آنان نیاز به انتقال به بیمارستان پیدا کردند.

* تعداد آتش نشانان محبوس احتمالی در این ساختمان بالای ۴۰ نفر است.

*  آتش نشانی در گذشته بارها تذکرات ایمنی را به مالکان این ساختمان داده است اما متاسفانه بی توجهی ساکنان این محدوده منجر به بروز این حادثه شد.

* تا این لحظه تعدادی مصدوم که اغلب آتش نشان هستند به مراکز درمانی منتقل شده اند.

* از همان ساعات اولیه آتش نشانی با همکاری نیروی انتظامی و ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران اقدام به نخلیه تمام ساختمان های مجاور و حتی ساختمان های مقابل کردند.

* محمدباقرقالیباف، معاونان شهردار تهران و مسئولان شهرداری هم همگی از ابتدای بروز حادثه در صبح امروز در محل حاضر هستند.

* جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی: چند ثانیه پس از اطفاء آتش، ساختمان قدیمی پلاسکو که ایمنی و مقاومت مناسبی نداشت به علت چند انفجار شدید فرو رویخت.  شیشه های  ۱۵ طبقه خرد شد و تمام البسه و منسوجات موجود در طبقات به بیرون پرتاب شد. تعداد آتش نشانان اعزامی به محل حادثه ۲۰۰ نفر از ۱۰ ایستگاه بود و تعداد ده ها دستگاه ماشین آتش نشانی و تعدادی آمبولانس از همان لحظات اولیه در خیابانهای اطراف مستقر شدند.

* ملکی: با شروع آتش و باخبر شدن  سازمان آتش نشانی، اکیپ هایی از سازمان بحران و نیروی انتظامی نیز به ساختمان وارد شدند که سعی در خروج حاضران و کسبه کردند، اما متاسفانه کسبه همکاری لازم را انجام ندادند و اینکه آیا کسانی بعد از تخلیه ساختمان دوباره به آن وارد شده یا خیر اطلاعی در دست نداریم.

* سخنگوی سازمان آتش نشانی: اما انفجارهای ناگهانی منجر به تخریب عمودی ساختمان شد این در حالی بود که تعداد زیادی از آتش نشانان داخل ساختمان مشغول خدمت رسانی و اطفاء شعله های باقی مانده بودند که متاسفانه از تعداد دقیق ناپدید شدگان اطلاعی  در دست نیست زیرا اکیپ های آتش نشانی مدام در حال جابجایی و چرخش در محل بودند.

* ملکی: برای یافتن افراد محسور شده زیر آوار تعدادی سگ زنده یاب به محل گسیل شده اند.

* سخنگوی سازمان آتش نشانی: خوشبختانه به محض بروز حریق ساختمانها ی اطراف و روبری پلاسکو از سکنه تخلیه شد و چند ستون که هنگام سقوط از این ساختمان به اطراف منحرف شد خسارت چندانی به بار نیاوره است.

* تعداد مصدومینی که از ساختمان خارج شدند ۷۰ نفر است که ۲۳ نفر به علت شدت صدمات به بیمارستان اعزام شدند. اما از تعداد افرادی که در زیر آوار باقی مانده اند خبری در دست نیست.

* پلیس راهور تهران نیز از مردم درخواست کرد که از محل حادثه دور شودند. در خیابان کارگر، حافظ، میدان جمهوری، بهارستان، هفت تیر و میدان امام خمینی تردد فقط برای خودروهای امدادی و اتش نشانی آزاد است و تا ساعت ۱۷ این محدودیت ترافیکی ادامه دارد.

* علی رغم اخطارها و درخواستهای پلیس و نیروهای امدادی به مردم و رهگذران، تجمع مردم در محل حادثه منجر به اختلال در کار امدادرسانی شده است.

* سفارتخانه های نزدیک محل(آلمان و انگلیس و ترکیه) در حال تخلیه هستند.

* جلسه ستاد بحران باحضور شهردار تهران، فرماندار، معاون، دادستان، نیروی، انتظامی، هلال احمر و اورژانس برگزار شد.

*- آتش نشانان شیفت استراحت اعزام شدند.

تعداد تلفات احتمالی بالغ بر ۵۰نفر گزارش شده است.

رئیس جمهور به وزیر کشور دستور بررسی موضوع بصورت ویژه داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت