پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 دی 1395 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 12096

پلاسکو فرو ریخت

یازده سپتامبر ایران ،بدون تروریست، بدون هواپیما

حادثه ای که از آن به عنوان ۱۱سپتامبر ایران یاد می کنند وبدون هواپیما و تروریست ،همگان شاهد فروریختن این برج معروف تهران بودند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ساختمان تجاری پلاسکو به دلیل حجم گسترده آتش و فرسودگی فرو ریخت.

حادثه ای که از آن به عنوان ۱۱سپتامبر ایران یاد می کنند وبدون هواپیما و تروریست ،همگان شاهد فروریختن این برج معروف تهران بودند.

شهردار تهران با نیمه‌تمام گذاردن سفر خود به قم مدیریت بحران را در اختیار گرفت. حجت‌الاسلام روحانی به وزیر کشور دستور داده تا علل حادثه و مسئولیت حادثه بررسی و گزارش شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» پوشش لحظه به لحظه حریق و سپس فرو ریختن ساختمان پلاسکو را در زیر ملاحظه می‌کنید.

اقبال شاکری در تشریح آخرین جزییات از امدادرسانی به گرفتار شدگان محبوس در ساختمان پلاسکو گفت: طبق آخرین گزارش‌های رسیده دو گروه در زیر آوار ساختمان پلاسکو محبوس شده‌اند؛ یک گروه آتش‌نشانانی که در حین مهار آتش و پس از فروریختن ساختمان در بین طبقات گرفتار شدند و گروه دوم کسانی هستند که گفته می‌شود در زیرزمین این پاساژ و در لحظه ریزش آن حضور داشتند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به این دو فرضیه عملیات امداد و نجات در دو جبهه شرقی و شمالی آغاز و تونلی برای دسترسی به زیرزمین پاساژ مذکور حفر شد و تیم‌های امدادی با دستگاه‌های مجهز زنده‌یاب موفق شدند به مغازه‌های زیرین ساختمان دسترسی پیدا کنند و در حال حاضر در حال تخلیه نخاله‌ها و آوار هستند و امیدوارم تا ساعاتی دیگر بتوانند به محل‌هایی که پیش بینی می‌شود افراد در آن گرفتار شده‌اند؛ برسند.

وی ادامه داد: برای نجات و دسترسی به آتش نشان‌هایی که در طبقات این پاساژ گرفتار شده‌اند لازم است عملیات آوار برداری به صورت کامل انجام شود که متاسفانه حجم نمای فلزی ساختمان، این عملیات را پیچیده و سخت کرده است.

شاکری گفت: در حال حاضر چنگگ‌های مکانیکی برای برداشتن نمای متصل و فلزی سنگین این پاساژ به محل حادثه وارد شده‌اند ولی با توجه به حجم بالای آوار، انجام عملیات پیچیده و زمان‌بر است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی از تعداد آتش نشانان و کسبه به دست آمده گفت: طبق آمار آتش نشانی حدود ۱۵ تا۲۰ نفر از نیروهای این سازمان در طبقات گرفتار شده‌اند ولی هنوز آماری از تعداد کسبه گرفتار شده در این پاساژ در دست نیست.

ساجدی‌نیا: مردم نگران اموالشان نباشند؛ حضور تیم‌های تشخیص هویت در محل حادثه

سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور پلیس در اطراف ساختمان به منظور محافظت از اموال و دارایی‌‌های کسبه پاساژ پلاسکو اظهار داشت: پلیس از ساعات اولیه این اتفاق در محل حادثه حضور یافت و با توجه به فراهم کردن مکانی برای نگهداری اموال و گاوصندوق‌های کسبه این پاساژ، از اموال مغازه‌داران این محل حراست خواهد کرد و نگرانی وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه یک شعبه بانک در این ساختمان وجود دارد هماهنگی‌های لازم برای حفاظت از اموال این بانک با حراست بانک مذکور به عمل آمده است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در اطراف پلاسکو تا اطلاع ثانوی اعمال می‌شود گفت: تردد هر گونه وسائل نقلیه در طول خیابان فردوسی حد فاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان فردوسی ممنوع بوده و همچنین از تردد هرگونه خودرو در خیابان جمهوری حدفاصل خیابان ۳۰ تیر تا چهارراه استقلال ممانعت می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده ایستگاه‌های مترو در محدوده خیابان جمهوری فعال هستند و تردد انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های تشخیص هویت در محل حادثه گفت: با توجه به شناسایی احتمالی اجساد این سانحه پلیس پایتخت تیم‌های تشخیص هویت در محل حادثه حاضر شدند و این تیم‌ها حاضرند در صورت لزوم فعالیت خود را آغاز کنند.

ساجدی‌نیا با تاکید بر اینکه فعالیت سفارتخانه‌‌ای تعطیل و سفارتخانه‌ای تخلیه نشده از مردم خواست با همکاری با نیروهای امدای و انتظامی از تردد در معابر حاشیه‌ای خیابان جمهوری خودداری کنند تا تیم‌های امدادی در اسرع وقت اقدامات خود را انجام دهند. پلیس تا آخرین لحظه حاضر خواهد بود و خدمات امدادی و انتظامی را اداره خواهد کرد.

هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده است

پلیس دیپلماتیک ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیچ سفارتخانه‌ای تعطیل نشده و تمام اتفاقات تحت کنترل است.

وقوع حادثه حریق پلاسکو مقابل سفارتخاته ترکیه و در حوالی سفارت انگلیس رخ داده بود و امشب نیز وقوع یک فقره حریق در حوالی سفارت روسیه گزارش و پس از ساعتی مهار شد.

جزییات حریق پلاسکو از زبان قالیباف؛ دسترسی به طبقات زیرین ساختمان

محمدباقر قالیباف در تشریح آخرین جزییات امداد رسانی به محبوسان گرفتار در آوار ساختمان پلاسکو گفت: متاسفانه امروز این ساختمان با ۶۰۰ واحد تجاری و تولیدی دچار حریق شد و همکاران ما در آتش نشانی و سایر دستگاه‌های انتظامی و امدادی در دقایق اولیه به صحنه آمدند و با تمام توان تلاش کردند آتش را مهار کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: به دنبال اقدامات انجام شده و پس از تخلیه ساختمان و مهار آتش، طبقه دهم این ساختمان دچار انفجار شد که باعث آسیب به سازه ساختمان پلاسکو و فرو ریختن آن شد.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های ایثارگرانه ماموران آتش نشانی گفت: حدود ۲۰ تن از آتش‌نشانان در این ساختمان محبوس شدند و جمعی نیز به شهادت رسیدند و این احتمال وجود دارد افرادی دیگری در طبقات زیرین ساختمان محبوس شده بودند.

قالیباف اظهار داشت: آمار دقیق تعداد مصدومان و شهدای این سانحه منوط به تکمیل عملیات آواربرداری است و با توجه به حجم آوار عملیات پیچیده و سختی باید انجام شود. در حال حاضر تیم‌هایی از ساختمان‌های مجاور پلاسکو، تونل‌هایی به طبقات زیرین این ساختمان زده‌اند و دقایقی پیش موفق شدند به مغازه‌های طبقات زیرین ساختمان دسترسی پیدا کنند.

وی با تقدیر مجدد از زحمات پلیس و اورژانس  و سایر دستگاه‌ها، شهادت آتش نشانان را تسلیت گفت.

حضور ۱۳ تیم از سگ‌های زنده‌یاب

۱۳ تیم از سگ‌های زنده‌یاب و ۴ دستگاه الکترونیکی زنده‌یاب در حال بازرسی آوار ساختمان پلاسکو برای شناسایی و نجات محبوسان هستند. در حال حاضر یک تونل از ساختمان مجاور (پارکینگ پاساژ کویتی‌ها) حفر شده و تیم‌های زنده‌یاب در حال ورود به قسمت‌های تحتانی ساختمان پلاسکو هستند. به گفته ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی محل حدودی افراد محبوس شناسایی شده است.

رد شهادت ۲۰ آتش‌نشان از سوی سخنگوی این سازمان

جلال ملکی در تشریح آخرین جزییات امدادرسانی  به سانحه ریزش ساختمان پلاسکو در واکنش به انتشار خبری از سوی شهردار تهران مبنی بر شهادت ۲۰ تن از نیروهای آتش نشانی گفت: هنوز عملیات امداد و نجات ادامه دارد و نمی‌توان آماری از تعداد شهدای آتش‌ نشان ارائه داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: بررسی اطلاعات به دست آمده حاکی از بی‌خبری نسبت به سرنوشت ۲۰ آتش نشان حاضر در این عملیات است که احتمالا زیر آوار محبوس شده‌اند. این بدان معناست که نمی‌توان گفت این ۲۰ تن جانشان از دست داده‌اند و تلاش برای نجات افراد محبوس در این حادثه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این بارها به صورت مکتوب ایمن نبودن ساختمان پلاسکو اعلام شده بود ولی اقدامی برای ایمن سازی آن انجام نگرفت.

باز کردن ۳ مسیر برای دسترسی به محبوس‌شدگان حادثه پلاسکو

استاندار تهران گفت: در حال باز کردن سه مسیر برای دسترسی به محبوس‌شدگان حادثه ریزش ساختمان پلاسکو هستیم.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، حسین هاشمی استاندار تهران در تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای نجات مصدومان محبوس زیر آوار ساختمان پلاسکو اظهار داشت: متأسفانه به دنبال این حادثه دلخراش ۲۵ الی ۳۰ نفر از نیروهای خدوم و زحمتکش آتش‌نشانی زیر آوار محبوس شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محبوس‌شدگان عمدتاً در قسمت‌های تحتانی ساختمان بودند، سه مسیر برای ورود به قسمت‌های پایینی ساختمان طراحی شده و در حال باز کردن سه مسیر برای دسترسی به محبوس‌شدگان هستیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان عملیات امدادرسانی به مصدومان این سانحه نمی‌توان آمار دقیقی از تلفات و یا مصدومان ریزش ساختمان پلاسکو اعلام کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت