پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1395 ساعت 06:11:: شناسه خبر: 12104

نیاز روابط عمومی ها به ابزارهای نوین خبری/شکسته شدن انحصاراطلاعاتی

امروزه افزون بر ۸۰ درصد از مندرجات، مطالب و محتویات رسانه ای در کشورمان خبر نیست بلکه نظر است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد که روابط عمومی های دستگاه های مختلف اجرایی، نهادها، سازمان ها و حتی شرکت های خصوصی باید خود را به شیوه ها و ابزارهای نوین اطلاعاتی مجهز کنند.

به گزارش صدای جنوب، علی حیدری عصر پنجشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که امروزه انحصار اطلاعاتی و خبری شکسته شده و مخاطب دیگر منتظر پردازش خبر توسط رسانه نیست.
وی یادآور شد که با ورود شیوه های نوین و حضور شبکه های مجازی دیگر حتی تک تک افراد جامعه خود پردازش کننده و منتشر کننده خبر شده اند و این مهم کار رسانه ها را نیز سخت کرده است.
حیدری از ظهور و حضور اثرگذار شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی به عنوان انقلاب چهارم در عرصه خبر و اطلاع رسانی یاد کرد و بر ضرورت بهره مندی مجموعه روابط عمومی ها و حتی رسانه ها از این ابزارهای جدید نیز تاکید کرد.
این استاد ارتباطات با بیان اینکه مخاطب شناسی امروزه اصلی ترین کارکرد رسانه ای محسوب می شود بر ضرورت جذابیت، اثربخشی و قدرت اغناع مخاطب در انتشار یک خبر نیز تاکید داشت.
وی با طرح این پرسش که تاکنون کدام یک از رسانه ها و پایگاه های خبری به سمت ایجاد دغدغه، قضاوت و تصمیم در خبر بودند، گفت که امروزه افزون بر ۸۰ درصد از مندرجات، مطالب و محتویات رسانه ای در کشورمان خبر نیست بلکه نظر است.
مدیرکل اخبار استانهای خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد که روابط عمومی ها خود رسانه هستند و باید بتوانند با جریان سازی خبری و اطلاع رسانی حرفه ای نقشی اثربخش در پویایی، توسعه و پیشرفت سازمانی خود ایفا کنند.
ریزش روز افزون مخاطبان برخی رسانه ها حتی رسانه های مرجع، فقدان عناصر و جامعیت در خبر، کلیشه ای بودن نگارش های خبری، غفلت از سبک ها و روش های نوین انتقال اطلاعات همچون سبک قالی ایرانی، ضرورت رعایت اصل بی طرفی در رسانه، لحاظ نکردن نظر و دیدگاه خبرنگار در انتشار خبر، مطالعه و اشراف اطلاعاتی خبرنگار نسبت به حوزه فعالیت خبری خود، دوری از نقدهای یک جانبه در رسانه ها نیز بخشی دیگر و چکیده ای از مطالب و توصیه های این استاد علوم ارتباطات در کارگاه یک روزه مدیران روابط عمومی های استان کهگیلویه وبویراحمد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت