پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 تیر 1401 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 122273

ارائه تسهیلات به صاحبان پرورش ماهی

تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش صاحبان مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود.

به گزارش صدای جنوب ، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: ۲۰ نفر از فعالان صنعت شیلات به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل برای تامین سرمایه در گردش معرفی شده اند و برای ۱۰ سرمایه گذار دیگر فعال حوزه شیلات تشکیل پرونده شده است.
حمزه جانبازی با بیان اینکه به هر یک از پرونده‌ها براساس ظرفیت تولید مزارع تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود افزود: میزان تسهیلات پیش بینی شده ۵۵ میلیون تومان به ازای هر تن است.
وی همچنین از پیش بینی پرداخت تسهیلات بانکی ۶۰۰ میلیون تومانی برای تامین مزارع پرورش ماهی بیش از ۲۰ تنی در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات بانکی با سود ۱۱ درصد و از برنامه های حمایتی دولت سیزدهم برای حمایت از صنعت شیلات است.
جانبازی از متقاضیان این تسهیلات خواست برای نام نویسی به سامانه بازرگام مراجعه کنند.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدافزود: ۲۵۹ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت ۱۹ هزار و۵۰۰ تن در استان وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور به شمار می‌رود و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.
این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت