پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 تیر 1401 ساعت 10:04:: شناسه خبر: 122323

بازدید فرماندار چرام از روند اجرای پروژه های عمرانی در مناطق عشایری طسوج و توزیع خدمات مورد نیاز عشایر

به گزارش صدای جنوب و روابط عمومی فرمانداری چرام، دکتر سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان چرام،معاون عمرانی و برنامه ریزی با همراهی امینی بخشدار و رئیس اداره امور عشایری،راهداری و رئیس دامپزشکی و کارشناس جهادکشاورزی از روند اجرای پروژه های عمرانی در مناطق عشایری «طسوج» صبح امروز بازدید کردند و ضمن این بازدید با حضور […]

به گزارش صدای جنوب و روابط عمومی فرمانداری چرام، دکتر سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان چرام،معاون عمرانی و برنامه ریزی با همراهی امینی بخشدار و رئیس اداره امور عشایری،راهداری و رئیس دامپزشکی و کارشناس جهادکشاورزی از روند اجرای پروژه های عمرانی در مناطق عشایری «طسوج» صبح امروز بازدید کردند و ضمن این بازدید با حضور در این مناطق با اهالی وعشایر این روستاها دیدار  داشتند.

دکتر توفیقیان، در بازدید از پروژه‌های عمرانی مناطق عشایری طسوج ضمن تاکید بر خدمات رسانی به عشایر این مناطق اظهار داشت: با توجه به تامین و تخصیص اعتبارات مربوطه لازم است، اجرای پروژه‌های عشایری سرعت بیشتری گیرد.

وی گفت:تلاش داریم در حد توان مشکلات را به حداقل برسانیم
در این سرکشی طی نشستی با عشایر چهل چشمه و سه برد و اب انجیره صحبت هایی پیرامون مشکلات اساسی آن ها از جمله مسئله کمبود آب، راه و برق صورت گرفت.

در این دیدار که یوم جاری صورت پذیرفت برای اولین بار فرماندار از مناطق عشایر نشین از جمله عشایری اب انجیره شهرستان بازدید و در راستای حل مشکلات عشایر عزیز شهرستان رایزنی و تبادل نظر گردید.

مردم عشایر نشین از حسن توجه دکتر توفیقیان تشکر و قدر دانی کردند
فرماندار از برق رسانی به عسایرسه برد و رنگک و کانال های اب کشاورزی و شرب و محل احداث مخزن اب، طرح تولیدی رمضانی، محل برداشت گندم و جو و تهیه ارقام گندم و جو، راهها، ویژه جاده طسوج به تنگ ابشور بازدید کردند.

جلال محمدی کارشناس جهاد کشاورزی  در این بازدید گفت: یکی از راههای افزایش عملکرد محصول استفاده از بذر سازگار با منطقه است. هر محصول برای داشتن عملکرد خوب و رشد کافی نیازمند شرایط محیطی خاصی می باشد .در این خصوص هرچه سازگاری بذر بیشتر باشد نتیجه مطلوب تری به دست خواهد آمد.

بر همین اساس تلاش شد که جدید ترین ارقام گندم و جو کشور را تهیه و آزمایش نمایم . لاین های گندم شامل cd-97-9,c-97-4,cd-97-19,c-97-17,c97-16 و ارقام گندم حیران و زرینه به عنوان تیمار شاهد انتخاب شدند. همچنین یک سایت جداگانه جو ترویجی به نام رقم جلگه تهیه کاشت شده است که با توجه به صفات مطلوب مناسب طسوج می باشد.

این آزمایش در منطقه پیردکان طسوج اجرا شد که خوشبختانه نتایج مطلوبی به دست آمده است .

به طوری که کشاورزان منطقه خواستار این ارقام می باشد .

ضمنا ارقامی در چند سال گذشته در این مناطق کاشته شد و نتایج مطلوبی داشت مثال یکی از این ارقام لوبیا چیتی رقم کوشا می باشد که امسال قریب بر ۲۰هکتار در منطقه طسوج‌کشت شده است.

ما چهار سال هست که کشاورزی دانش بنیان را در شهرستان شروع کرده ایم.برای مجموعه جهاد و بسیج کشاورزی همین کافی است که عملکرد جو را از ۱/۵تن به حداقل ۵تن در هکتار رسانده ایم .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت