پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 تیر 1401 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 123016

بیغار وَ ملا نظر چوی تر کشی / بقلم محمد ظاهر آخش

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

چقدر سخت گذشت کنکور و برگزاری آن، هم برای داوطلبان و هم برای عوامل اجرایی و هم برای مجموعه آموزش و پرورش چقدر تلاش شد تا منظم برگزار شود و چقدر منظم و با وسواس خاص برگزار شد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، بیغار وَ ملا نظر چوی تر کشی

بیغار وَ دانش آموزانی که یک سال شبانه روز درس خواندند

بیغار وَ فرهنگیانی که دو روز تمام بدون چشم داشتی درگیر برگزاری کنکور بودند

بیغار وَ داوطلبانی که لنده را انتخاب کردند و این همه مرارت دیدند و چقدر به آنها سخت گذشت

بیغار وَ ریس آموزش و پرورش که خودش صندلی ردیف می کرد

بیغار وَ مراقبانی که مدیران حوزه ها چقدر به آنها تَشَر زدند که مبادا از جای خود تکان بخورید

بیغار وَ حفاظت آزمون که سه طبقه راه پله را بیش از پنجاه بار پیموده است و داوطلبان را به سرویس بهداشتی برده و بازدید بدنی کرده و برگردانده است ، کاری که هرگز در خانه برای فرزندان خود نکرده
و دهها بیغار دیگر که مجال آن نیست. فقط مختصر بگویم :
بیغار وَ ملا نظر چوی تر کشی

چقدر سخت گذشت کنکور و برگزاری آن، هم برای داوطلبان و هم برای عوامل اجرایی و هم برای مجموعه آموزش و پرورش چقدر تلاش شد تا منظم برگزار شود و چقدر منظم و با وسواس خاص برگزار شد.

چقدر همکاران لطف داشتند و چقدر با صلابت و مودبانه انجام وظیفه کردند . اگر مهربانانه و با عطوفت عمل کنند رسوای رسانه ها می شوند ، همچون کلیپ هایی که دست به دست می شود و فقط لنده شهره ی عام و خاص شد ، و اگر مثل امسال با صلابت باشند از آن به گوانتانامو تعبیر می شود.

اگر می خواهید از سلامت برگزاری مطمئن شوید از داوطلبان امسال سوال کنید که خود بهترین شاهد هستند ( اینکه ساعت ۴ صبح چه گذشت ربطی به برگزاری ندارد، اینکه روز قبل از برگزاری چه گذشت باید از مسیر خودش پیگیری شود ) مشکل تقلب در کنکور در حوزه های برگزاری نیست .

کنکور در لنده در حد اعلای خود ، منظم، اصولی و خیلی سخت گیرانه برگزار شد ، اگر بی نظیر نباشد ، کم نظیر بوده است ، خدا قوت و خسته نباشید به همه عوامل اجرایی و مجموعه آموزش وپرورش.
دو پیشنهاد ؛ یکی به داوطلبان و دیگری به مجموعه آموزش وپرورش: داوطلبان برای سال آینده لنده را انتخاب نکنید و قید هزینه یک شب اقامت را بزنید و مکان دیگری را انتخاب کنید ( در لنده به شما سخت می گذرد، در هرحال عوامل اجرایی ماموربه انجام وظیفه هستند)
۲ – مجموعه آموزش وپرورش از سر دلسوزی عمل نکنید و برای سالهای بعد داوطلب برگزاری کنکور نشوید ، تا هم بی اعتمادی نسبت به فرهنگیان کم رنگ شود ، هم برگزاری دیگر ادارات دیده شود .طبق یک ضرب المثل محلی که میگه : اگر نخردم نون گندم اما دیدم من دهس مردم ، آخه ما خود در سالهای دور در شهرستانهای دیگر امتحان کنکور دادیم و یا در آزمونهای مختلف شرکت کردیم و اوضاع را تا حدودی واقفیم. ما که دسترسی به گوشی و اینترنت نداشتیم و می گویند که قبل از برگزاری ، سوالات دست به دست شد ، فکر کنم که دیگر زمان آن رسید که دادستانها از دادستان کل کشور بخواهند که به جد پیگیری شود .
خاطره ای از سالهای ۷۶ و ۷۷ خالی از لطف نیست؛ اون زمان موبایل نبود و چندین بار باید عدد صفر را می گرفتیم تا کد آزاد شود و شماره تلفن را بگیریم.می باید از یک روز قبل به ترمینال می رفتیم و با کلی دبدبه و کبکبه بلیطی می خریدیم تا با اتوبوسهای بنز عازم شیراز شویم ، خیلی هنر می کردیم صندلیهای ردیف دوم از اول یا آخر نصیبمان می شد و هر دو ردیف هم دقیقا روی چرخ ها بودند و تا شیراز دقیقا تَهلخار بودیم و پا دردی می گرفتیم که نگو . صندلیهای ردیف اول همیشه استثنا و خاص راننده بود ( حالا نمیدونم همانطور است یا نه ) گاهی اوقات لحظه حرکت و یا هم در میانه راه مسافری میامدبا عینک ریبون و یا سرجیو مارتینی و کیفی سامسونت در دست و با احترام می گفتند بفرمایید و ردیف اول سوار شوید ، تا به مقصد برسیدیم حداقل دوباری چای دبش دیشلمه هم به حضورش می رساندند. حالا موضوع کنکور هم چنان است . یک سال و دو سال و چند سال زحمت کشیدها روی چرخند و زیست شناسی و ریاضی ۶۰ درصد می زنند و پولدارها و از راه رسیده ها ۹۰ درصد ریاضی و ۱۰۰ درصد زیست شناسی و الی آخر
باز هم می گویم: بیغار وَ ملا نظر چوی تر کشی

محمدظاهر آخش شهروند لنده

خبرنگار : Mohammad Riahy

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت