پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 بهمن 1395 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 12378

رئیس بنیاد برکت در یاسوج خبر داد

اجرای ۲۴هزارطرح در مناطق محروم/ساخت ۷۷۸مدرسه در۱۴۲۵روستا

۱۷۲مدرسه در قالب یکهزار و ۳۵ کلاس درس در مناطق محروم کشور در حال ساخت است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت که بنیاد برکت وابسته به این ستاد تاکنون ۷۷۸مدرسه در قالب چهار هزار و ۶۵کلاس درس در بیش از یکهزار و ۴۲۵ روستا و منطقه محروم کشور ساخته و تحویل داده است.

محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از مسجد برکت روستای مزدک کهگیلویه وبویراحمد باحضور استاندار و آیت الله ملک حسینی اظهار داشت که ۱۷۲مدرسه در قالب یکهزار و ۳۵ کلاس درس نیز در مناطق محروم کشور در حال ساخت است.
بنیاد برکت همچنین مشارکت در ساخت ۲۹ فضای آموزشی در قالب ۱۷۷کلاس درس با سرمایه گذاری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال و زیربنای ۲۶ هزار و ۸۲۷ مترمربع را در استان کهگیلویه وبویراحمد تعهد کرده که تاکنون ۱۶ مورد آن به بهره برداری رسیده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) میزان سرمایه گذاری برای ساخت این تعداد مدرسه ساخته شده و یا در حال ساخت در سراسر کشور را افزون بر چهار هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
مخبر گفت که ۵۰۰ مسجد، ۲۰ حسینیه، ۱۵۱ خانه عالم، ۲۰ حوزه علمیه و ۹ مصلی با حجم سرمایه گذاری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیز توسط این ستاد در حال اجراست.
۲۰ مسجد از این تعداد با سرمایه گذاری افزون بر ۲۶ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت در استان کهگیلویه وبویراحمد تعهد شده که تاکنون ۱۶ مورد آن به بهره برداری رسیده است.
** ۳۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم کشور
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) همچنین میزان کل سرمایه گذاری انجام شده این ستاد در مناطق محروم کشور را افزون بر ۶۴میلیارد ریال با میزان حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ذکر کرد.
** اجرای ۲۴ هزار و ۵۵۷ طرح زیربنایی بنیاد برکت در مناطق محروم
مخبر گفت که تاکنون افزون بر ۲۴ هزار و ۵۵۷ طرح زیربنایی در حوزه های مختلف مدرسه سازی، مسجد، برق رسانی، جاده سازی، آی سی تی روستایی و ساخت بیمارستان در مناطق محروم سراسر کشور توسط بنیاد برکت اجرایی شده است.
وی راه اندازی و اجرای طرح های اقتصادی کوچک و زودبازده بر مبنای مدل های مالیه خرد و مشارکت در ۲۶۷ طرح توانمند سازی اقتصادی و کارآفرینی در ۳۱ استان کشور را از دیگر خدمات ارزنده این ستاد با رویکرد محرومیت زدایی در کشور ذکر کرد.
مخبر حجم سرمایه گذاری این تعداد طرح اقتصادی کوچک و متوسط را افزون بر ۴۸ میلیارد ریال با حدود ۱۶۶ هزار و ۶۴۲ فرصت شغلی دانست.
وی ادامه داد که طرح پوشش هزینه های ناباروری برای یکهزار زوج، شناسایی بیش از سه هزار و ۹۰۰زوج نابارور و درمان بیش از یکهزار و ۱۴۳ زوج نابارور که ثمره آن تاکنون ۳۸ کودک و ۱۲۵خانوار بوده که از دیگر خدمات این بنیاد در حوزه اجتماعی و خانواده در مناطق محروم کشور است.
وی اعطای افزون بر ۲ هزار و ۲۱۰ فقره وام قرض الحسنه و اشتغال بیش از ۴۱ هزار نفر را از دیگر خدمات انجام شده بنیاد برکت در روستاها و مناطق محروم کشور ذکر کرد.
مخبر افتتاح ۱۱ بیمارستان و مشارکت در ساخت ۱۱ بیمارستان دیگر با ظرفیت یکهزار و ۲۰۰تخت با همکاری وزارت بهداشت و ساخت و بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۰ مسکن در مناطق محروم به ویژه روستاهای تخریب شده در جنگ تحمیلی را از دیگر خدمات این ستاد ذکر کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت