پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مرداد 1401 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 123933

راه‌اندازی غرفه فروش صنایع دستی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد/ اختصاص اعتبار به طرح‌های عمرانی قابل اجرا در استان

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

سید علی احمدزاده در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد گفت: بودجه عشایر استان ۱۶۰ میلیارد تومان است و ۲۵۰ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور به امور عشایر اختصاص داده شده و اگر مدیرکل امور عشایر تا هفته آینده طرح قابل اجرا در […]

سید علی احمدزاده در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد گفت: بودجه عشایر استان ۱۶۰ میلیارد تومان است و ۲۵۰ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور به امور عشایر اختصاص داده شده و اگر مدیرکل امور عشایر تا هفته آینده طرح قابل اجرا در زمینه جاده، بهداشت و آب شرب ارائه دهد این مبلغ تا ۵۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان اشاره و عنوان کرد: در حال مبادله موافقت‌نامه ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور هستیم، ضمن اینکه قبلا ۲۰۰ میلیارد اعتبار به استان داده شد و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی بود بنابراین اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه روز گذشته در مجلس، جلسه‌ای در خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد که بعدا نتایج این جلسه اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: ۲۰۰ میلیارد برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در دیشموک و چاروسا اختصاص یافته است لذا به مدیران توصیه می‌کنم پروژه‌های محرومیت‌زدایی به ما معرفی کنند.

احمدزاده مجددا به مدیران تاکید کرد تمام جاده‌های روستایی و آب پایدار که در قالب محرومیت‌زدایی است را معرفی کنید تا به آنها اعتبار اختصاص داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیگیری‌های مدیران ملی گفت: حاکمیت دغدغه خروج استان از محرومیت را دارد و این دغدغه از من بیشتر است که از مدیران جهادی که انتخاب کردیم درخواست می‌کنم این فرصت طلایی را از دست ندهند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه میزبان سفر دولت هیات دولت به استان باشیم افزود: مدیران توان اجرایی را بالا ببرند و افرادی که توان کار دارند را انتخاب کنند.

احمدزاده از ساخت ۱۲ هزار مسکن محرومان در استان تا پایان سال آینده خبر داد و یادآور شد: این تعداد جدای از ۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن است لذا دستگاه‌های حمایتی هر چه سریعتر لیست محرومان فاقد مسکن را ارائه کنند.

وی در ادامه به ۴۵ غرفه تعاون روستایی واقع در شهر یاسوج اشاره و عنوان کرد: با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غرفه‌ها برای عرضه محصولات صنایع دستی عشایر اختصاص داده شود، ضمن اینکه سازمان امور عشایر کشور اداره امور عشایر در شهرستان‌های تازه تاسیس استان مستقر کند.

احمدزاده همچنین خواستار همکاری بانک کشاورزی در طرح دامدار کارت عشایر شد و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی برای رونق زندگی عشایری و افزایش درآمد آنها موانع پیش‌‌روی عشایر در موضوع تضامین زنجیره‌ای دامدار کارت را رفع کند.

وی به ورود سامانه بارشی به استان از امشب خبر داد و گفت: سامانه بارش‌های مونسونی از امشب وارد استان می‌شود و همه دستگاه‌ها به طور ۱۰۰ درصد آماده باشند هیچ دستگاهی نباید کوتاهی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: همه امکانات امور عشایر استان برای کمک به عشایر که بیشتر در معرض خطر هستند بسیج شود.

در ادامه نشست شورای عشایر عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر کشور به مشکلات بهداشتی عشایر اشاره و عنوان کرد: مشکلات عشایر به اندازه زیاد است که آنها از موضوع بهداشت غافل شده‌اند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: ۱۰ درصد بودجه و امکانات در حوزه علوم پزشکی به عشایر اختصاص داده شود و مبادا به دلیل صعب‌العبور بودن خدماتی به عشایر ارائه نشود.

وی به طرحی در حوزه علوم پزشکی با نام ده گردشی یا ایل گردشی اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح‌ها به عشایر خدمات ارائه شود، همچنین با استفاده از ظرفیت اورژانس هوایی به عشایر خدمات‌دهی شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین علوفه، آب شرب، جاده دسترسی مهمترین مطالبه عشایر است که با اعتبارات اختصاص یافته جهش خوبی در این زمینه صورت گیرد.

پاپی‌زاده با بیان اینکه شان عشایر در مواردی رعایت نشده گفت: مرگ مادران باردار عشایر ۳ درصد است و در مواقعی هم مرگ مادران باردار گزارش نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نیازمندی‌های عشایر تلفن است و اینکه عشایر به تلفن دسترسی ندارند باید از طریق وزارت مربوطه پیگیری شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت