پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1401 ساعت 01:05:: شناسه خبر: 124086

تاکید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه بر اجرای مطلوب طرح دارویاری در داروخانه های سطح شهر دهدشت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در راستای اجرای هرچه مطلوبتر طرح دارویاری از داروخانه های سطح شهر دهدشت بازدید کرد.

صدای جنوب:

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در راستای اجرای هرچه مطلوبتر طرح دارویاری از داروخانه های سطح شهر دهدشت بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ دکتر سید منصور تقوی در حاشیه این بازدیدها عنوان کرد: هدف از اجرای طرح دارویار افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه است و باید هزینه های مربوط به بیماران یعنی به نوعی پرداخت از جیب مردم کاهش یابد.
تقوی اظهار داشت: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن، برقراری پوشش بیمه ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت های بیمه ای نبودند، کاهش کمبودهای دارویی، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری های مزمن، خاص و صعب العلاج از جمله مهمترین مزایای اجرای طرح دارویار می باشد.
وی ادامه داد: داروهایی که تهیه آن ها نیاز به نسخه پزشک ندارند( oTC) افزایش قیمتی نخواهند داشت لذا تعداد ۱۲۰ قلم از این داروها که تواتر مصرف بیشتری دارند تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها اگر در مسیر بیمه ای تهیه شوند، کاهش می یابد.


مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه در پایان دستور ویژه به مسئول بازرسی این شبکه، اعلام عمومی قیمت دارو در برنامه کاربردی تی تک و سایت رسمی سازمان غذا و دارو و امکان گزارش موارد تخلف از طریق سامانه ۱۹۰ را سه اقدام مهم برای تضمین بهره مندی مردم از یارانه دارو و عدم افزایش پرداخت از جیب بیماران برشمرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت