پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 شهریور 1401 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 125496

افزایش تولید روزانه ۶ هزار بشکه نفت در میدان نفتی نرگسی گچساران

مدیرعاملی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیان کرد: چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن به تولید رسید و به این ترتیب، برداشت نفت از مخزن بنگستان این میدان برای نخستین بار امکان‌پذیر شد.

صدای جنوب:

مهرداد کاهکش بیان کرد: چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن به تولید رسید و به این ترتیب، برداشت نفت از مخزن بنگستان این میدان برای نخستین بار امکان‌پذیر شد.
وی با بیان اینکه؛ طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اولویت‌بخشی دولت سیزدهم به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، به عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای بعد از انقلاب است گفت: در این طرح استفاده از توان پیمانکاران داخلی در کنار حمایت از سازندگان داخلی و توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی طرح‌های عام المنفعه مسوولیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه امروز با حضور مهندس اوجی وزیر نفت در خوزستان و ارتباط تصویری با واحد بهره برداری نرگسی گچساران این طرح افتتاح شد گفت: یکی از بسته‌های ۱۱گانه طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸مخزن، بسته نرگسی می‌باشد که در این بسته ۳حلقه چاه با مجموع ظرفیت ۶ هزار بشکه در روز احداث و همچنین احداث یک چندراهه جدید و احداث خط لوله جریانی به دست توانمند نیرو‌های داخلی آماده شده است.
کاهکش با بیان اینکه این بسته از ۲۸ طرح توسعه‌ای توسط شرکت حفاری دانا کیش بعنوان پیمانکار از اسفند سال ۹۹ شروع و هم اکنون آماده راه اندازی و وارد مدار شد عنوان کرد: در مجموع تولید میدان نرگسی گچساران از بیست هزار بشکه در روز به ۲۶هزاربشکه افزایش یافت.
میدان نفتی نرگسی از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می‌باشد، که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عملیات تولید آن را برعهده دارد.
طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شده است. در این طرح قرار است روزانه ۶هزار بشکه نفت در روز تولید شود. اجرای این طرح در طی ۲ سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی برای دولت خواهد داشت.
بر اساس این گزارش هم اکنون با حضور وزیر نفت؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛ مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب؛ با ارتباط تصویری با منطقه نفتی نرگسی این پروژه وارد مدار تولید شد.

#سمانه محمدی

نظرات

  1. افروز گفت:

    تبریک میگم به مردم شهیدپرور گچساران

  2. صمدیان گفت:

    این چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی که در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن به تولید رسیده است نقش زیادی در توسعه استان دارد.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت