پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 شهریور 1401 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 126051

برگزاری نشست دفاع مقدس درشهرستان چرام

جلسه شورای اداری با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج،رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرماندهی انتظامی شهرستان، مسئول هیات رزمندگان، مدیران ادارات در سالن جلسات فرمانداری شهر چرام برگزارشد. به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام حسینی طلب رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام طی سخنانی گفت:دوران دفاع مقدس مقطعی از تاریخ حماسی ملت بزرگ […]

جلسه شورای اداری با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج،رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرماندهی انتظامی شهرستان، مسئول هیات رزمندگان، مدیران ادارات در سالن جلسات فرمانداری شهر چرام برگزارشد.
به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام حسینی طلب رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام طی سخنانی گفت:دوران دفاع مقدس مقطعی از تاریخ حماسی ملت بزرگ ایران است که صفحات زرین وپر افتخا ر آن سراسر معنویت ونورانیت بود که درجریده عالم ثبت است.
وی گفت:خلق صحنه های بی نظیر در دفاع از اسلام وایران قابل توصیف نیست گرچه زحمات زیادی برای نمایش آن صحنه ها بازگو ویا به رشته تحریر درآمده است ویا توسط هنرمندان ارزشی ما درقالبهای مختلف ترسیم شده اما گویی هنوز قطره ای ازآن دریای ایثار وجهاد وشهادت به کام نسل جوان ریخته شده است .
رئیس ادلره تبلیغات اسلامی چرام بیان کرد:هنوز کام تشنگان مکتب شهدا وایثارگران دوران دفاع مقدس سیراب نگشته وتلاشی به مثابه رزمندگان آن دوران طلایی می‌طلبد تا بشود با تبیین واقعیتهای دفاع مقدس نسل جوان امروز وفردا ی کشور را آگاه وبه کمک مکتب خانه سربازان فداکار اسلام درآن دوران این نسل‌ها را پرورش داد که البته این مکتب‌خانه جوانانی چون حججی تربیت کرد که نه تنها عقب‌تر از رزمندگان دوران دفاع مقدس نبودند بلکه پیشگامتر بودند واین نشانگر زنده بودن خط ایثار وشهادت است ودنیای امروز ما نیازمند به تربیت وپرورش، امثال حججی هاست.
سرهنگ پاسدار مصطفی اقبالی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام در این جلسه بیان کرد؛ دفاع مقدس، میراثی گرانبها و تاریخی جاودان است که طبق آن، ایثارگران جان بر کف ثابت کردند خاک می خورند، اما خاک نمی دهند؛ دست هایشان بسته شده و زنده به گور می شوند، اما تن به خفت و ذلت نمی دهند. بنابراین ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان و آزادگان موجب زنده نگه داشتن و پویایی انقلاب اسلامی است.
وی افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تاثیر آن بر حفظ روحیه مقاومت و اقتدار ملت ایران و آثار آن بر نسل جوان، جوان امروزی که جنگ را فقط در کتاب ها و فیلم ها دیدند بر کسی پوشیده نیست.
سرهنگ اقبالی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان چرام گفت: در راستای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ و نشر ارزش‌ها در شهرستان چرام، نیز برنامه هایی تدارک دیده شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام با بیان اینکه ۵۲ عنوان برنامه تدارک دیده شده که در طول هفته دفاع مقدس در چرام برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این برنامه‌ها را در وهله اول انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل هایی دانست که جنگ را ندیده اند.
وی اجرای صبحگاه مشترک، زنگ مقاومت و ایثار در مدارس، برنامه غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در سراسر شهرستان، دیدار و سرکشی از خانواده های مکرم شهدا را از جمله این برنامه‌ها دانست.
نشست بصیرتی با موضوع تبیین گام دوم انقلاب، سخنرانی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا، میز خدمت ادارات، اعزام گروه‌های جهادی اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشتی از دیگر برنامه‌هایی بود که فرمانده ناحیه مقاومت چرام به آن اشاره داشت.
وی اضافه کرد: همایش نکوداشت و تجلیل از پیشکسوتان دوران شهادت در دفاع مقدس که این برنامه در سطح ملی و همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ برای سومین بار در سطح شهرستان برگزار می شود.
در ادامه جلسه آقای خردمند معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیان کرد دفاع مقدس، قله رفیع عزت و نقطه اوج رشادت، ایثار، شور همراه با شعور و تبلور زیباترین صفات انسان متعالی در کره خاکی است. دفاع مقدس، تابلوی عظیم و جاودان آزادی خواهی و استقلال طلبی، سند روشن و محکم شجاعت و صلابت مردم ایران و درسی ماندگار در تاریخ این سرزمین است که نشان داد علیرغم تمام تهدیدات و فشارها و حملات همه جانبه دنیای ظالم و مستبد، می توان مستقل بود و از شرف و حریت و تمامیت ارضی کشور خود دفاع نمود و حتی یک متر از خاک سرزمین را به هیچ بیگانه ای نداد.
در همین راستا مدیران وظیفه سنگینی دارند، هم در انتقال فرهنگ اجتماعی که همان اعتقاد و اعتماد است ، به امور مردم بیشتر رسیدگی شود فاصله ها را روز به روز کمتر کنید ، ما به وسیله دشمن رصد میشویم ، منتظرند ببینند مردم نسبت به دفاع مقدس چه واکنشی دارند ، حضور ما در این گونه برنامه ها خیلی بالاتر از جنگی است که داشتیم ، ضمن هماهنگى با مدیران کل هرکسی و به هر طریقی میتواند کمک کند، همه ی کشور برای نظام کار میکند پس بهانه ای نیارویم که کار انجام نشود ، پذیرفتنی نیست برای عدم همکاری مدیری دلیل بیاورد.
در پایان جلسه ضمن بررسی دستورالعمل هفته دفاع مقدس و تبادل نظر مدیران ادارات جهت هرچه باشکوه برگزار کردن هفته دفاع مقدس در شهرستان چرام با تصویب مصوبات جلسه پایان یافت.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت