پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 بهمن 1395 ساعت 13:11:: شناسه خبر: 12696

نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در کهگیلویه برگزار شد

تعلق خاطر شهروندان به حقوق و آزادی‌های خود عاملی مؤثر در پایداری و حفظ حقوق آنها در جامعه است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی  وحقوق شهروندی کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،فرماندار کهگیلویه در این نشست اظهارداشت:در شرایط چالش بر انگیز کنونی اهتمام کلیه متولیان و مسوولان بویژه نمایندگان دولت تحقق صددرصدی منشور حقوق شهروندی اجتناب ناپذیر است.

علی پوزش  اشاره به اعلام منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور در آذر ماه امسال اظهار داشت: این منشور به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

 پوزش با بیان اینکه فصل‌هایی از قانون اساسی به حقوق شهروندی اختصاص دارد، افزود: فصل سوم این قانون چراغ راهنما برای اجرای حقوق شهروندی است.

علی پوزش تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین ابزارها برای انجام تکالیف حقوق شهروندی و جامه عمل پوشاندن به این قانون هستند.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت و کمک به دولت و رعایت حقوق شهروندی مبتنی بر نظام و امنیت همکاری داشته باشند.

حقوق شهروندی دستخوش اظهارنظرهای سیاسی و جناحی شده است

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی طلب با اشاره به منشور حقوق شهروندی، گفت: توقع مردم برای صداقت در گفتار و امانتداری دولتمردان حقوق شهروندی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه بیان کرد: مردم انتظار دارند زمینه رشد و تعالی همه جانبه فرزندان آن‌ها فراهم شود اینها بخشی از حقوق شهروندی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

حسینی‌طلب افزود: البته حاکمیت هم حقوقی دارد که لازم است در محافل و مجامع ملی و عمومی تبیین شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه حقوق شهروندی دستخوش اظهارنظرهای سیاسی و جناحی شده است تصریح کرد: هر کسی منافع سیاسی خود را در هر بخشی می‌بیند حقوق شهروندی را مبتنی بر آن مطرح می‌کند.

همایش عمومی تبیین اهمیت حقوق شهروندی برگزار شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز در این نشست اظهار داشت: تعلق خاطر شهروندان به حقوق و آزادی‌های خود عاملی مؤثر در پایداری و حفظ حقوق آنها در جامعه است.

سید ایرج کاظمی جو افزود: اهمیت حقوق شهروندی و حفظ و صیانت از امنیت عمومی باید در یک همایش عمومی تبیین شود.

کاظمی‌جو گفت: برای مؤثر واقع شدن نشست‌های ستاد صیانت از حقوق شهروندی، پیشنهاد دارم در هر نشست یک بند از منشور حقوق شهروندی طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطلاع و آگاهی مدیران از این منشور زمینه اجرای هر چه بهتر آن را فراهم می‌کند، تصریح کرد: در همین راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متن کامل منشور حقوق شهروندی را تهیه و در اختیار همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان قرار می‌دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: این اداره با نظارت فرمانداری آزمونی از منشور حقوق شهروندی بین مدیران شهرستان برگزار و به سه نفر از مدیران دستگاه‌ها جوایزی اهدا خواهد کرد.

کاظمی‌جو با طرح این سؤال که منشور حقوق شهروندی تا چه اندازه در جامعه و بین مدیران عملی شده است، گفت: باید بررسی شود آیا مدیران برای اجرای این منشور در بخش‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، آموزشی و … تلاش می‌کنند یا نه.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت