پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آذر 1401 ساعت 11:09:: شناسه خبر: 127977

۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای برنامه ریزی دولت سیزدهم در راستای توسعه آسفالت راه روستایی طی هشت ماه گذشته ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شد.

عابد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان دولت سیزدهم باید آسفالت شوند.

وی بیان کرد: در این راستا ۲هزار کیلومتر راه شوسه و خاکی در استان وجود دارد که ۵۰۰کیلومتر از این میزان در روستاهای بالای ۲۰خانوار هستند.

محمدی تصریح کرد: بر این اساس تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از این تعهدات در نقاط مختلف استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۴۷پروژه از محل محرومیت زدایی برای آسفالت راه روستایی در سطح استان تعریف شد.

محمدی اعتبار این طرح ها را ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تخصیص این میزان اعتبار شاخص آسفالت راه روستایی استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی به کوهستانی و سخت گذر بودن برخی از راه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به مناطق محروم و روستایی دارد افزود: تا سه سال آینده در صورت ادامه روند فعلی برای تخصیص اعتبار، تمام راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰ درصد از این راه ها معادل ۲ هزار کیلومتر خاکی و شوسه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۰ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه روستایی در مناطق مختلف استان در دست اجراست .

وی بیان کرد: این طرح ها شامل لکه گیری، روکش و آسفالت راههای اصلی و فرعی، تعمیر و مرمت ابنیه فنی راههای استان، ساخت پل و راههای روستایی، بهسازی و آسفالت راههای روستایی، خط کش و نصب و علائم ترافیکی در راههای اصلی و فرعی استان است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت