پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 آذر 1401 ساعت 07:09:: شناسه خبر: 128122

نام نویسی ۵۰۰ طلبه در طرح امین و هجرت کهگیلویه و بویراحمد

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح امین، در بیشتر مدارس این استان در حال انجام است

به گزارش  صدای جنوب  حجت‌الاسلام صفدر پناهی در نشست با معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور و معاون هجرت حوزه‌های علمیه کشور در یاسوج، گفت: تبلیغ در سطح استان، با توجه با بضاعتی که داریم دارای شرایط خوبی است و بیش از ۵۰۰ نفر در طرح امین و هجرت ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۹ ، بیش از ۲۰۰ طلبه جذب اداره آموزش و پرورش شدند، افزود: با توجه به تعداد طلابی، استان شاید رتبه اول جذب را در کشور داشته باشد ولی این امر باعث شد تا برخی از روستا‌های دورافتاده در استان نیز خالی از مبلغ شوند.
وی خواستار افزایش حقوق طرح هجرت شد و ادامه داد: با افزایش حقوق در این زمینه خلاءهای به وجود آمده در روستا‌های دورافتاده را می‌توانیم جبران کنیم.
حجت‌الاسلام پناهی به تشریح دغدغه‌های موجود در بین مبلغین فعال در روستا‌های دورافتاده پرداخت و یادآور شد:  با رایزنی‌ها مشوق‌هایی را برای مبلغان در نظر گرفته می شد، اما اکنون یا جذب آموزش و پرورش یا نهاد‌های دیگر شده‌اند.
ضرورت اهمیت دادن به امر آموزش در طرح هجرت و امین
در ادامه معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارائه گزارش جامعی از شرایط تبلیغ در این استان، گفت: ما هم در بحث مبلغین هجرت و هم در بخش امین حقیقتا نیاز شدید به آموزش داریم، البته زحمت‌های زیادی در این زمینه کشیده شده، اما کافی نیست.
حجت الاسلام موسوی‌اطهر با تأکید بر اینکه حضور روحانیون و مبلغین در هر زمینه‌ای اثرگذاری بالایی به همراه دارد، افزود: برای توانمندسازی مبلغین نیازمند استفاده از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن هستیم.
معاون تبلیغ حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جذب مبلغین در آموزش و پرورش و خالی شدن نیرو‌های کیفی، یادآور شد: از این حیث، متاسفانه دستمان خالی است و در مدارس سمپاد تلاش بسیار کردیم تا بتوانیم نیرو‌هایی را معرفی کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت