پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آذر 1401 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 128338

۵۲ مدرسه عشایری فاقد امکانات بهداشتی

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ هزار و ۷۱۱ دانش آموز در مدارس عشایری استان درس می خوانند.

به گزارش  صدای جنوب  علی رحیمی افزود: از ۲۱۶ مدرسه عشایری در استان ، ۱۰۸ مدرسه به علت تراکم پایین جمعیت به صورت کانکس و چادری (سیار) و بقیه دارای ساختمان آموزشی هستند.
برگزاری کلاس‌های درس عشایر استان در ۶۶ مدرسه چادری
رحیمی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۷۶ دانش آموز در مدارس کانکسی این استان به تحصیل مشغول هستند یادآور شد: به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه فضا و تجهیزات در مدارس عشایر خواهیم بود.
وی گفت: مدارس عشایری دارای قدمت بالا و واحد‌های آموزشی ثابت بدون سرویس بهداشتی در مناطق عشایری استان شناسایی شده که نسبت به رفع این مشکلات اقدام خواهد شد.
معلمان برای رفت و آمد در مناطق عشایری با مشکل مواجه هستند
رحیمی با بیان اینکه معلمان عشایری به دلیل سخت گذر بودن و پراکندگی مناطق عشایری برای ایاب و ذهاب با مشکل مواجه هستند، افزود: بیش از ۵۳۰ کادر آموزشی و اداری کار آموزش دانش آموز عشایری را برعهده دارند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر استان با اشاره به اینکه دانش آموزان عشایری به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند بیان کرد: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت