پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آذر 1401 ساعت 19:09:: شناسه خبر: 129078

برف و یخبندان و توصیه به کشاورزان گرمسیری

نشست اضطراری ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش‌های پیش رو برگزار شد.

رضا کاکاوند روز ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان گفت: فعالیت این سامانه از پنجشنبه به صورت مختصر فعال می‌شود در پنج شنبه از شمال غرب استان بارش‌هایی را به صورت پراکنده داریم.

وی افزود: از عصر جمعه بارش ها به صورت فراگیر در کل استان شروع می‌شود و تا عصر شنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بارش در مناطق سردسیری ابتدا به صورت باران و سپس به صورت برف خواهد بود بارش برف در همه مناطق سردسیری استان را خواهیم داشت البته در مناطق شهری از جمله شهر یاسوج، سی سخت و مارگون نیز پیش بینی بارش برف را داریم.

کاکاوند تصریح کرد: در مناطق گرمسیری بارش‌های رگباری را نیز برای ساعاتی خواهیم داشت که آبگرفتگی معابر را در پی دارد.

وی ادامه داد: در هفته آینده کاهش محسوس دما را در استان کهگیلویه و بویراحمد و یخبندان بعد از بارندگی و بارش برف را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بارش برف باعث انسداد جاده های ارتباطی بخصوص جاده های کوهستانی و روستایی، وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد، قطع خطوط ارتباطی و مخابرات، آب و برق و یخبندان خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین استخرهای پرورش ماهی پیش بینی می‌شود که باید از هم اکنون پیشگیری های لازم توسط صاحبان آنها صورت گیرد همچنین شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و راهداری ها باید به حالت آماده‌باش کامل باشند.

وی تاکید کرد: ممکن است بارش برف و یخبندان در روز شنبه سوم دی ماه ۱۴۰۱ مشکلاتی را برای تردد در سطح مناطق سردسیری استان ایجاد کند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: آموزش و پرورش باید آمادگی را برای تعطیلی روز شنبه به جهت احتمال سرما و یخبندان در نظر بگیرد که ممکن است چنین وضعیتی را داشته باشیم.

کاکاوند خطاب به کشاورزان مناطق گرمسیری بیان کرد: اگر تاکنون کشت خود را انجام نداده اید ظرف امروز و فردا این کار انجام دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت