پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 بهمن 1401 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 131098

شیرینی کام اقشار آسیب پذیر کهگیلویه و بویراحمد با یک میلیون خدمت

کام اقشار آسیب پذیر کهگیلویه و بویراحمد با انجام بیش از یک میلیون خدمت از سوی نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال ۱۳۵۷ تاکنون شیرین شده و این اقشار آسیب پذیر به تجربه یک زندگی مناسب در سایه این تلاش ها امیدوار شده اند

درکنار تلاش های گسترده مسئولان جمهوری اسلامی برای توسعه زیرساخت های زندگی چون روشن شدن شعله های گاز در خانه ها، احداث و توسعه راه های ارتباطی، افزایش زیرساخت های ارتباطی چون تلفن و سایر امکانات در کهگیلویه و بویراحمد شهروندان استان همچون سایر نقاط کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز توانسته است پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه را برای بهبود زندگی بخش قابل توجهی از جامعه فراهم کند.

نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) که چهاردهم اسفند ماه سال ۱۳۵۷ شمسی همزمان با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر تشکیل این نهاد حمایتی فعالیت خود را آغاز کرد توانست خدمات ماندگاری در حوزه های مختلف برای اقشار آسیب پذیر انجام دهد.

درآمدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) که با استفاده از حمایت های مردم در قالب پرداخت صدقه، زکات و دولت تامین می شود شرایطی فراهم کرد تا این نهاد در بیش از ۴۰ سال فعالیت خود برای انجام خدماتی چون ایجاد سرپناه مناسب یا استانداردسازی خانه های افراد تنگدست،کمک هزینه های درمان، کمک هزینه تحصیل، تامین وسایل خانگی به ویژه گرمایشی و سرمایشی، خرید جهیزیه، اشتغال و وام های ضروری گام های اثربخشی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر بردارد.

انجام خدمات متنوع

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد تاکنون یک میلیون و چهار هزار و ۴۰ خدمت به افراد کم بضاعت در استان شامل افراد سالمند بدون درآمد، بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست، کودکان یتیم ارائه شده است.

قباد مبشری با اشاره به اینکه اولویت نخست کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش برای خودکفایی مددجویان زیرپوشش است گفت: بخش قابل توجهی از این خدمات برای تامین سرپناه، تعمیر یا تجهیز خانه های مددجویان یا ایجاد بستر اشتغال بکار افراد دارای شرایط انجام گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای تشکیل این نهاد حمایتی تاکنون ۵۶هزار و ۹۹۱ خدمت برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش های ساخت، تعمیر، گازکشی و احداث سرویس بهداشتی انجام شده که ۹۰درصد از این خدمات در مناطق محروم و روستایی صورت گرفته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) درکهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مدت همچنین ۱۱۵ هزار خدمت برای مهارت آموزی و پرداخت وام اشتغال در استان صورت گرفته که افزون بر فراهم شدن زمینه خودکفایی باعث رونق کشاورزی و دامپروری به عنوان مهمترین ظرفیت اقتصادی روستاها شده است.

مبشری عنوان کرد:همچنین از ابتدای تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون ۴۰۵ هزار خدمت حمایتی شامل مستمری،جهیزیه،درمان و توزیع کالا به نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: پرداخت ۱۲۴ هزار تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد را نشان دهنده عزم این نهاد برای زدودن فقر از چهره اهالی مناطق محروم با حفظ کرامت آنان است.

مبشری تاکید کرد: در زمان حاضر ۴۸ هزار خانوار متشکل از ۱۱۰ هزار نفر از مزایای مستمری، کمک هزینه های درمان، مسکن و سایر خدمات این نهاد حمایتی در استان بهره مند هستند.

ادامه خدمات رسانی در چهل و چهارمین بهار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال نیز چهار هزار و ۲۴۴ خدمت برای مددجویان استان پیش بینی شده است.

مبشری افزود: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال قرار است یکهزار و ۹۲۵ دستگاه لوازم خانگی اساسی شامل وسایلی مانند آبگرمکن و بخاری بین مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد توزیع شود.

شیرینی کام اقشار آسیب پذیر کهگیلویه و بویراحمد با یک میلیون خدمت

وی عنوان کرد: در این مدت یکهزار خدمت جانبی مسکن شامل ایزوگام، لوله کشی گاز و ساخت سرویس بهداشتی تحویل مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خواهد شد.

مبشری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار خدمت حوزه اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده تصریح کرد:در دهه پرفروغ امسال ۵۰۰مورد فرصت شغلی که با پرداخت وام و مهارت آموزی ایجاد شده افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۵۰۰ فقره جهیزیه به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان اهدا شده خاطرنشان کرد: همزمان با دهه فجر امسال نیز ۲۲۳ فقره جهیزیه به دختران مددجوی زیرپوشش اهدا می شود.

مبشری عنوان کرد: هر یک از جهیزیه های مذکور شامل اقلامی مانند تلویزیون،اجاق،یخچال و به دامادها هم هدیه نقدی اهدا می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت:در زمان حاضر ساخت ۶۶۰ مسکن مددجویی ا کمک بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) و وام های قرض الحسنه در حال ساخت است.

تلاش برای فراهم کردن شرایط اشتغال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این استان با افزایش ۵۰میلیون تومانی به ۱۵۰ میلیون تومان رسید.

مبشری افزود: پیشتر سقف میزان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداختی به مددجویان برای اجرای طرح های اشتغالزا ۱۰۰ میلیون تومان بود که هم اینک به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:در سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزا و همچنین دیگر سرفصل‌ها به مددجویان این نهاد در سراسر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت