پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اسفند 1401 ساعت 23:12:: شناسه خبر: 133098

شناسایی و پایش نقاط حادثه خیز استان در اولویت باشد/ علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز نصب شود

سید علی احمدزاده در نشست شورای راهبری تصادفات استان اظهار داشت: عملکرد دستگاه‌های مرتبط با موضوع ایمنی راه ها در ایام نوروز مورد پایش و بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تمام نهادها و دستگاه ها وظایف مشخصی در حوزه امنیت راه ها وکاهش تصادفات دارند افزود: هماهنگی، همدلی و نظارت دستگاه های اجرایی مربوطه برای کمک به کاهش تصادفات ضروری است.

دکتر احمد زاده با اشاره به نصب علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز استان گفت : برای آشکارسازی نقاط مستعد حادثه‌خیز با نصب بنر و یا علائم افقی و عمودی هشداردهنده و در صورت لزوم نیوجرسی در دستور کار قرار گیرد.
وی بر اجرای دقیق مصوبات جلسه به ویژه در حوزه ترافیکی تاکید کرد و گفت: در این بخش اجرای هر مصوبه می‌تواند از بروز تصادفات و تلفات جاده ای و حتی شهری جلوگیری کند که بسیار مهم است.
استاندار با اشاره به توریستی بودن شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، گفت: افتتاح جاده در دست اجرا در مسیر یاسوج – سی سخت که مسیر فعلی آن دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است منجر به کاهش مخاطرات و سوانح جاده ای و شکوفایی گردشگری این منطقه خواهد شد.
احمدزاده افزود: رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی مسیر های اصلی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد اما در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک باید با برنامه ریزی جامع و مشخص به این مهم دست یافت و ضمن توسعه زیرساخت ها با ارتقا فرهنگ ترافیک قدم های موثری نیز برداشته شود.
وی آرامش، امنیت و سلامت مردم استان و مسافران نوروزی را اولویت متولیان امر دانست و گفت: در این راستا آماده باش همه دستگاه‌های اجرایی خدماتی و امدادی برای مقابله با هرگونه حوادث ضروری است.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در زمینه کنترل شوتی ها ناوگان قاچاق کالا و قاچاق اتباع بیگانه اداره کل راهداری و پلیس راه با نصب جداکننده مسیر را برای شوتی ها و قاچاقچیان کالا و ارز و قاچاقچیان اتباع بیگانه ناامن و سخت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود نقاط پرخطر در جاده کمربندی یاسوج گفت: پیامک های کوتاه مبنی بر پرخطر بودن جاده برای رانندگانی که در جاده کمربندی یاسوج -اصفهان و یاسوج – شیراز تردد می کنند ارسال شود.
وی با اشاره به کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد و وجود جادهای پرخطر در آن گفت به همین دلایل آمار تلفات جاده ای در آستان بالا بوده و نباید مسیرهای این استان با استان‌های برخوردار مقایسه شود و ضروری است که نگاه ویژه ای در این زمینه از سوی مسئولان کشوری به استان شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز امیدواری کرد: امید است در کنار فرهنگ سازی و دیگر اقدامات مورد نیاز با تشکیل گشت‌های نامحسوس جاده ای شاهد کاهش محسوس حوادث جاده ای در استان باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت