پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 اردیبهشت 1402 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 134336

صدای جنوب گزارش می دهد:

هدف گذاری برای ارتقای جایگاه کشوری کهگیلویه وبویراحمد دراجرای ماده ۵۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه شرایط برای ارتفای جایگاه استان در سطح کشور در اجرای ماده ۵۴ فراهم است.

صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از رفع تداخل قریب به ۳۲ درصد از اراضی زراعی از شهریور ماه ۱۴۰۱ تا کنون در سطح استان خبر داد.
به گزارش صدای جنوب، سید علی معتمدی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد،،در جلسه رفع موانع ومشکلات اجرای ماده ۵۴ که باحضور مدیران کل ثبت اسناد،منابع طبیعی،مدیران جهادکشاورزی کهگیلویه،لنده وچرام  و مدیران استانی و شهرستانی اموراراضی در دهدشت برگزار شد،  هدف از اجرای ماده ۵۴ را رفع تداخلات منابع ملی و اراضی زراعی دانست و افزود: در سطح استان ما به دلیل نسق های کشاورزان که نقاط اصلی زمین مشخص نیست در این ماده به آن می‌پردازیم.

 معتمدی از رفع تداخل قریب به ۳۲ درصد از اراضی زراعی از شهریور ماه ۱۴۰۱ تا کنون در سطح استان خبر داد.
 وی روند کار را مطلوب عنوان کرد و در ادامه افزود: موظف هستیم تا پایان سال ۱۴۰۲ کل تعهدات مربوط به استان را با تلاش همکاران انجام دهیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افراد زیادی هستند که نسق های زراعی برایشان صادر شده منتهی اراضی شان بعضاً اراضی منابع ملی هستند افزود: این افراد باید با تقاضای کتبی مراجعه کنند به جهاد کشاورزی و تقاضا دهند، و ما تقاضای آن ها را در کمسیون ماده ۵۴ بررسی که اگر بصورت عمد یا غیر عمد اراضی شان منابع ملی اعلام شده بود در کمیسیون ماده ۵۴ برگردد به زراعی و این مشکل در سطح استان حل شود.
معتمدی در ادامه خاطر نشان کرد: نهایتا کمیسیون منجر به صدور سند تک برگ برای تمام زمین ها خواهد شد که این هویت بخشی به بخش کشاورزی و کشاورزان است و حتی می‌تواند به عنوان اسناد قابل قبول در رهن بانک در تمام جاهایی که لازم است از آن ها استفاده شود.
 مدیرارشد سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه در سطح استان قریب به ۱۷۵ هزار هکتار بر اساس اسناد و پلاک هایی که وجود دارد ما اراضی زراعی داریم و ماباقی اراضی منابع ملی هستند افزود: در ماده ۵۴ بررسی خواهیم کرد که میزان اراضی زراعی ما از این ۱۷۵ هزار هکتار احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد و بخشی از منابع ملی زراعی خواهد شد.
 وی افزود: بخشی از زراعی هایی که سابقه کشت نداشتند و ندارند، تعیین تکلیف خواهند شد و براساس سوابق عکس های هوایی که وجود دارد این رفع تداخلات انجام خواهد شد.
وی  تصریح کرد: در تمام شهرستان ها کمیسیون ها با مسئولیت مدیر جهاد کشاورزی، عضویت منابع طبیعی و اداره ثبت در حال انجام است و همه پای کار هستند که این امر در استان انجام شود.

معتمدی پور بااشاره به شاخص های کشوری کهگیلویه وبویراحمد در طرح هایی چون جهش تولید و کشت قراردادی خطاب به مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی تصریح کرد: همه باید شبانه روز برای این مردم خدمت کنیم و جایگاه استان را در همه شاخص ها از جمله در ماده ۵۴ نیز ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: هیچ بهانه ای  پذیرفتنی نیست و نیاز است مدیران گزارش عملکرد خود را بطور مداوم ارائه دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت