پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 بهمن 1395 ساعت 10:11:: شناسه خبر: 13572

آخرین وضعیت جاده های کهگیلویه و بویراحمد/ مسدود شدن یک مسیر و تردد سخت در برخی محورها

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۸۰ راهدار در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار با ۱۴۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین مشغول خدمت در جاده‌های استان هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس مرکز مدیریت راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت که با وجود بارش باران از یکشنبه شب، تمامی جاده های ارتباطی اصلی این استان باز و تردد در آنها برقرار است.

به گزارش صدای جنوب، افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
سپهدار آسابه اظهار داشت: با وجود بارش باران در گردنه های برفگیر و محورهای کوهستانی استان از جمله یاسوج به اقلید، یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان، یاسوج به باغچه سادات و یاسوج به بابامیدان از یکشنبه شب، عبور و مرور در این جاده ها روان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۵ گردنه و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف گیر است.
وی ادامه داد که آخرین گزارش از جاده کوهستانی یاسوج، باغچه سرفاریاب حاکی است از ساعتی پیش بارش در بخش هایی از این محور به صورت تگرگ درآمده است.
آسابه گفت که در جاده های کوهستانی یاسوج به اقلید و یاسوج به شیراز در چند نقطه ریزش های لحظه ای یا نقطه ای گزارش شده که با حضور به موقع راهداران و پاکسازی سطح جاده مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشده است.
۱۳۰دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.
۱۵۰ نفر نیروی راهداری در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی به مردم توصیه کرد که از امروز دوشنبه تا فردا سه شنبه از سفرهای غیرضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و برف گیر از جمله شب هنگام خودداری کنند و در صورت الزام به سفر تجهیزات ایمنی، زنجیرچرخ، پوشاک گرم و اغذیه خشک همراه داشته باشند.
آسابه اظهار داشت: هموطنان قبل از سفر از طریق سامانه گویای تلفنی ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های ارتباطی استان آگاه شوند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که بارش باران از یکشنبه شب در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
ولی بهره مند افزود تا صبح امروز دوشنبه در منطقه قلعه رئیسی ۴۶، لنده ۲۸،قلعه دختر ۱۵، یاسوج ۱۴٫۴، باشت ۱۱، سی سخت ۹٫۴، امازاده جعفر ۷، چرام ۷، دهدشت ۶٫۵، لیکک ۶٫۳و دوگنبدان سه میلی متر باران باریده است.
اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روزهای قبل در اطلاعیه ای هشدار داده بود که ورود سامانه فعال بارشی از روز یکشنبه به استان سبب بارندگی شدید و احتمال وقوع سیلاب خواهد شد.
هواشناسی از سازمان های ذیربط خواست که تمهیدات احتیاطی ویژه برای جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی ناشی از وقوع سیلاب را بکار گیرند.

محور سی‌سخت-پادنای اصفهان مسدود شد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از انسداد جاده سی‌سخت -پادنای اصفهان خبر داد و گفت: این محور به دلیل واقع شدن در ارتفاعات و بارش برف مسدود شده است.

محمد نصیری‌راد اظهار داشت:هم اکنون بارش در تمام محورهای اصلی و روستایی مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد به صورت بارش باران بوده و هم اکنون تردد در تمام جاده‌های استان روان است.

وی با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات به صورت برف است افزود: به همین دلیل جاده سی‌سخت-پادنای اصفهان از طریق استان اصفهان مسدود شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۸۰ راهدار در ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار با ۱۴۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه سنگین و سنگین مشغول خدمت در جاده‌های استان هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت