پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اسفند 1395 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 14335

ابهام در سفر به گچساران؛

سفر معاون اول رییس جمهور به یاسوج/نظر جهانگیری در مورد ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد

هدف از این سفر افتتاح کارخانه سیمان مارگون بویراحمد، بازدید از محور پاتاوه – دهدشت، بازدید از شرکت دارویی سینره و نشست در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از سفر یک‌روزه ۲ معاون رئیس‌جمهور و یک وزیر دولت به یاسوج خبر داد.

به گزارش صدای جنوب، سیدمحمد تقوی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ایران همراه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درروز شنبه سفر  یک‌روزه‌ای به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد خواهند داشت.

وی هدف از این سفر را افتتاح کارخانه سیمان مارگون بویراحمد، بازدید از محور پاتاوه – دهدشت، بازدید از سینره و نشست در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

معاون روابط عمومی و امور بین الملل استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که معاونان رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت فقط در شهر یاسوج حضور خواهند یافت و به هیچ‌یک از شهرستان‌های هفت‌گانه دیگر این استان سفر نخواهند کرد.

تقوی گفت: همسر معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این سفر وی را همراهی خواهد کرد و نشست‌هایی نیز با حوزه امور بانوان استانداری خواهد داشت.

وی افزود: احتمال بازدید معاون علمی رئیس‌جمهور از پارک فناوری یاسوج نیز وجود دارد.

تقوی در مورد سفر اسحاق جهانگیری به گچساران توضیحی نداد.

نظر معاون اول رییس جمهور در مورد استان کهگیلویه و بویراحمد

 معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه ظرفیت های مورد نیاز برای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: این استان از منابع طبیعی مختلف نظیر نفت، گاز، زمین حاصلخیز برخوردار است و با وجود نیروی انسانی تحصیلکرده، بسترهای لازم برای توسعه این استان فراهم است.

در  جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون اول رییس جمهور که در مهرماه گذشته  برگزار شد
اسحاق جهانگیری  استان کهگیلویه و بویراحمد را استانی پراستعداد توصیف کرد و گفت: این استان از ظرفیت های فراوانی برخوردار است اما متاسفانه از نظر توسعه جزو استان های کمتر توسعه یافته است.
وی بر ضرورت تکمیل زیرساخت ها و زیربناهای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و افزود: یکی از پیش نیازهای توسعه، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل است و با راه اندازی این گونه زیرساخت ها همچون راه، راه آهن و فرودگاه در این استان، بخش زیادی از پیش نیازهای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم خواهد شد.
جهانگیری همچنین با اشاره به ارائه گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات استان، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار و نیازهای استان را در بخش های مختلف نظیر آب، صنعت، کشاورزی، پتروشیمی و طرح های آبیاری تحت فشار مورد بررسی قرار دهند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های خوبی در حوزه تولید گیاهان دارویی برخوردار است و با توجه به منابع و ظرفیت های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در این رشته، امیدوارم شاهد توسعه تولید گیاهان دارویی در این استان باشیم.
وی خواستار برگزاری همایش برای معرفی ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان شد و گفت: با برگزاری چنین همایش ها و معرفی ظرفیت های استان امیدوارم شاهد حضور سرمایه گذاران در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت