پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اردیبهشت 1395 ساعت 04:02:: شناسه خبر: 1446

بیانیه جمعی از جوانان اصلاح طلب به حمایت از دکتر محمودرضا ضرغامى

بدیهیست که جوانان این خطه با پایبندی به مباحث این نوشته و تاکید حفظ وحدت رویه در منطقه “بهبهان ،آغاجارى،تشان،زیدون، منصوریه و کل حوزه انتخابیه” و جلوگیری از تفرق دوستان موکدا از همه عزیزان وبزرگان این دیار خواستار تمکین به خرد جمعی و اجماع بروى دکتر محمدرضا ضرغامى دارند.

no-thumbnail-img

بیانیه جمعی از جوانان اصلاح طلب به حمایت از دکتر محمودرضا ضرغامى

خنک آن قمار بازی که بباخت هرچه بودش / بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
«مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند و هیچ فرد یا گروه و دسته ای حق تحمیل فرد یا افرادی را به مردم ندارند. جامعه اسلامی ایران که با درایت و رشد سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن وحاکمیت قوانین خدا را پذیرفته اند و به این بیعت و این پیمان بزرگ وفادارمانده اند»،امام خمینی (ره)

با نزدیک شدن دهم اردیبهشت، زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گمانه زنی هایی به شکل های گوناگون پیرامون این موضوع و چگونگی کارکرد احزاب اصلاح طلب واعتدالی هم اکنون درسطح کشور جریان دارد احزابی که با محوریت عزیزانی چون خاتمی و هاشمی و عقلانیت و از خودگذشتگی دکتر عارف توانستند در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گام بزرگی برای همگرایی بیشتر نیروهای وفادار به قانون اساسی بردارند. کار سترگی که بسیاری از معادلات آن روز را بر هم زد و در نهایت با همراهی و «آری» آگاهانه ی مردم دلداده ی این کهن بوم و بر، دکتر روحانی به نمایندگی از جریان معقول اصلاح طلب و اعتدال پای در پاستور نهاد.

رجوع به حافظه نزدیک سیاسی و مرور خاطرات سالهای ۸۴ تا ۹۲ و تورق دفتر خاطرات در مقاطعی ما را به کلمه ی دردآور ای کاش، می رساند. ای کاش در سال ۸۴ هچون ۹۲ متحد و همدل و به دور از غرور با همدلی و یکپارچگی با اجماع برخواسته های هرچند حداقلی توافق می کردیم تا جریانی منحرف با تحمیل هشت سال کابوس وار را بر ما و ملت و کشور، چوب تاراج به عزت و ثروت کشور نمی زدنند. در سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها، در مجامع مختلف شنیده‌ایم که ایرانیان حافظه تاریخی ندارند از گذشته درس نمی‌گیرند تا در کنار میراث‌ داری گذشته مشترک، در فکر ساختن بنای آینده باشند. امیدواریم در حوزه سیاسی احزاب وافراد اصلاح طلب دچار چنین ضایعه یی نباشند وبا درس از گذشته و پند از تاریخ سیاسی با تصمیمی درست بستر ساز تحولات سیاسی و اجتماعی باشند. چرا که به قول سعدی شاعر سترگ مان: «قوت حافظه گر راست نیاید در فکر/ عمر اگر صرف شود در سر تکرار چه سود؟»

حال که ۱۸ سال از انتخابات حماسی دوم خرداد و نزدیک به ۲ سال از انتخابات معقول و با درایت و تدبیر ۹۲ و دور اول لیست امید در مجلس دهم می گذرد و اصلاح طلبان با فراز و فرودهای فراوانی روبرو بوده اند قطعا عقلای معتدل جامعه و جریان اصیل اصلاحات و ( به تبع آن دوستان ما در شهرستان های بهبهان و اغاجارى و حومه) به این مرحله از رشد و بلوغ سیاسی رسیده اند که چگونه پای پیش بگذارند تا بتوانند نقش آفرینِ بزرگ انتخابات پیشِ رو باشند.

در انتخابات دور دوم مجلس دهم اصلاح طلبان و عقلای سیاسی می توانند با بهره گیری از تجربه ی سابق در صورت حرمت نهادن به خرد جمعی و و با استفاده از تجربه سیاسی عزیزان باتجربه و نیکنام چون رییس دولت اصلاحات  در سطح ملی و بهره گیری از نظر افراد خوشنام و نیروهای مرجع اصلاح طلب و اعتدالی در حوزه انتخابیه بهبهان و البته پرهیز از خودرأیی و خویش نگری، بستر لازم برای حضور پررنگ جریان اعتدالی و اصلاح طلب در مجلس را فراهم کنند. تا دولت بتواند در ادامه سیاست های مدبرانه و دیپلماسی موفق خود و پس از اجرایی شدن برجام، با دور شدن هرچه بیشتر سایه جنگ از کشور و بازگشت سرافرازانه به جامعه جهانی، برای حل مشکلات اقتصادی دارای عزمی جزم باشد و معضلات بزرگی چون رکود بی سابقه، اشتغال و معضل تورم، نظام بانکی ناکارامد و عدم ورورد سرمایه های خارجی و … را در سایه ی همدلی دولت و مردم و مجلس حل و فصل نماید و با تغییر فضای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، معادله یاس از وضع موجود و ترس از آینده‌، در افکار عمومی را بر هم زد و وبا ایجادنشاط تداعی کننده هرچه بیشتر امید باشد.

آنچه که می تواند در این انتخابات به یک دغدغه تبدیل شود تک روی و عدم تمکین به خرد جمعی برخی دوستانى است که اصلاح طلبی را فقط در حضور خویش در انتخابات خلاصه کنند. روی آوری به این شیوه‌ها سبب بروز اختلافات جدی بین نیروهای اصلاح طلب می شود که اگر به درستی تدبیر نگردد می تواند باعث تشتت آرا در جبهه اصلاحات و پررنگ شدن حساسیت های منطقه یی و قومی و طایفه یی در شهرستانها و مناطقی به مانند بهبهان و اغاجارى و حومه شود
در چنین شرایطی، اصلاح طلبان با داشتن وحدت و با پایبندی به اصل تفکر جمعی تابع خرد جمعی باشند و با اجماع هوشمندانه در انتخابات به دنبال مجلسی کارآمد، برنامه محور، توسعه نگر، همراه با مردم و همسو با دولت باشند تا مردم احساس کنند نمایندگان علاوه بر عمل به وظایف خطیر نمایندگی و بهره گیری از اختیارات قانونی شان حامی دولت هستند.

اصلاح طلبان و اعتدالیون در صورت حرمت نهادن به خرد جمعی و مشورت پذیری بیشتر، با پختگی سیاسی به دست آمده در این سالیان، می توانند انتخابات دور دوم مجلس دهم را به صحنه ی شیرین وفاق و وحدت و همگرایی تبدیل کنند و با حمایت از گزینه ی واحد، نماینده ای وفادار به مشی عقلایی را از دیار سپهسالار و فاتحان مشروطه خواه تهران راهی بهارستان کنند تا با همت والای دولت و مجلس، وبا تحقق شعار همدلی و همزبانی مبتنى بر وحدت گره از کار فرو بسته ی خلق بگشایند وبا پایان دادن به دردها و دغدغه های بزرگ مردم که با دغدغه های بسیاری از دلواپسان امروز فرسنگ‌ها فاصله دارد پیشگام شوند.

بدیهیست که جوانان این خطه با پایبندی به مباحث معنونه این نوشته و تاکید  حفظ وحدت رویه در منطقه بهبهان ،آغاجارى،تشان،زیدون، منصوریه و کل حوزه انتخابیه و جلوگیری از تفرق دوستان موکدا از همه عزیزان وبزرگان این دیار خواستار تمکین به خرد جمعی و اجماع بروى دکتر محمدرضا ضرغامى دارند.
امیدواریم با حرکتی بخردانه ، قدم ها در مسیر تحول و پیشرفت بهبهان و حذف سیاست زدگی برداشته شود. صحن اصلاحات صحن اخلاق، علم، آگاهی ، توجه به خواست عموم مردم ، استفاده از نخبگان و شایسته سالاری و احترام به تکثرآرا است. به این صحن که درب آن به روی همه آگاهان باز است بپیوندید.

امضاکنندگان:

۱٫امیرعلى کامیاب
۲٫بامداد ممتازان
۳٫حامد مسعودنیا
۴٫روح الله گندمگون
۴٫سیدمحمد موسوى
۵٫على احمدى
۶٫سیدحمید موسوى
۷٫یعقوب خلیلى
۸٫فخرالدین فقهى زاده
۹٫وحید کامیاب
۱۰٫عمران گلستانى منش
۱۱٫احمد هماپور
۱۲٫سیف الله خلفى
۱۳٫محمد مرتب
۱۴٫سجاد نعمتى
۱۵٫وحید معنوى
۱۶٫مهدى آوردى
۱۷٫محسن رحیمى
۱۸٫روح الله دهملایى
۱۹٫سعید ساداتى
۲۰٫رامین دارابى

نظرات

  1. به امید پیروزی دکتر ضرغامی.۱۰۰%

  2. ناشناس گفت:

    سلام کی تا حالا اینها نخبه شده اند باید برای این شهر تاسف خورد

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت