پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1395 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 14767

مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

جوانان امروزی با اندام دختران ازدواج می کنند

در گذشته نقش ریش سفیدان برای حل معضلات پر رنگ بود که در یک دوره این نقش کم رنگ شده ، اما اکنون دوباره جامعه به این نتیجه رسید که برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به نقش آفرینی بزرگان و ریش سفیدان است.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

با حضور مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی همایش کاهش آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق در بهمئی برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از خبردنا، مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی امکانپذیر نیست، گفت: جوانان امروزی با اندام دخترانی که در خیابان می بینند ازدواج می کنند.

حجت الاسلام سید علی فتح میر محمدی در این همایش با تاکید بر لزوم وساطت ریش سفیدان در بین زوجین برای جلوگیری از وقوع طلاق، گفت: در گذشته نقش ریش سفیدان برای حل معضلات پر رنگ بود که در یک دوره این نقش کم رنگ شده ، اما اکنون دوباره جامعه به این نتیجه رسید که برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به نقش آفرینی بزرگان و ریش سفیدان است.

وی اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۲۸مورد از عوامل طلاق شناسایی و بر روی آنها بحث و بررسی کارشناسی صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: ما باید این فکر را که بخواهیم آسیب های اجتماعی را از جامعه ریشه کن کنیم، از سر بیرون کنیم زیرا آسیب های اجتماعی قابل ریش کن شدن نیستند اما می توانیم با برنامه ریزی و کارشناسی این آسیب ها را کنترل و کاهش دهیم.

وی افرود: آسیب های اجتماعی مانند تورم در جامعه است که اگر بتوانیم میزان آمار آنها را نسبت به سال های قبل کمتر کرده و به حداقل برسانیم، خوب است.

حجت الاسلام میر محمدی خاطرنشان کرد:سبک زندگی ما اشتباه است، ازدواج های ما اصولی نیست و مباحثی که باید روی آنها کار می شد و در بحث آماده سازی محیط برای وقوع یک ازدواج موفق، دقیق و اصولی کار نکردیم.

وی گفت: بعد از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با آسیب های اجتماعی، تقسیم کار شد و بخشی از این وظایف به معاونت امور فرهنگی و اجتماعی استانداری واگذار شد که در این راستا کارگروهی در بنیاد نخبگان استان تشکیل شد و در مدت ۶ ماه کارهای کارشناسی در این زمینه صورت گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر چند در گذشته مردم از لحاظ فرهنگی رشد نکرده بودند اما ازدواج های آن دوران اصولی بود.

وی افزود: اکنون خیلی از ازدواج ها بصری است و جوانان با اندام دختر خانمی که در خیابان می بینند، ازدواج می کنند اما بعد از ازدواج متوجه می شوند که این دختر خانم نه اخلاقی دارد، نه اعتقادی و نه مهارت فرزند پروری و سبک زندگی بلد است.

حجت الاسلام میر محمدی گفت: ازدواج با بعضی افراد تنها با تکیه بر موقعیت اجتماعی یا تمکن مالی آنها صورت می گیرد و فاکتور های لازم و ضروری دیگر نادیده گرفته می شود .

وی یادآور شد: بعضی از طلاق ها به خاطر مشکلات جنسی یکی از زوجین است که با مراجعه با یک پزشک قابل درمان است اما گاهی زوجین بهانه اختلاف را چیز دیگری اعلام می کنند.

مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمدخاطرنشان کرد:با وجود تمامی عوامل وقوع طلاق در جامعه، اگر باورهای دینی بین مردم تقویت شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی تاکید کرد: در سال ۹۵ به صورت جدی بر روی چند قشر از جامعه کار شد و مهارت های زندگی و سبک زندگی به صورت کارگاه های آموزشی به آنها آموزش داده شد.

حجت الاسلام میر محمدی ابراز کرد: با همکاری با آموزش و پرورش استان برای تمامی دختران کلاس ششم و پسران کلاس هشتم دوره مهارت های زندگی برگزار شد.

وی افزود: در زندان ها، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان و کارخانجات برای افراد و خانواده آنها و برای تمام زنان سرپرست خانوار با همکاری ادارات بهزیستی کارگاه آموزشی سبک زندگی برگزار شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت